توسعه ساختمان‌های کربن‌خنثی در شهرهای کانادا

شهرهای کانادا از پیاده‌سازی مقدمات توسعه ساختمان‌های خنثی از انتشار گازهای گلخانه‌ای تا ۲۰۵۰ خبر دادند که در همکاری با یک مؤسسه خیریه زیست‌محیطی برای تعیین بهترین شیوه‌ها برای ساختمان‌سازی کم‌کربن انجام می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کلگری و ادمونتون در استان آلبرتای کانادا، طی همکاری با یک مؤسسه خیریه زیست‌محیطی به پیشبرد یک استراتژی ساختمانی بدون آلایندگی در آلبرتا پرداختند. این خیریه در راستای حمایت از به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات مورد نیاز در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش محیط زیست ساخته شده است.

به این ترتیب متخصصان صنایع ساختمانی، ساخت‌وساز و نوسازی اکنون منبعی معتبر برای تبادل اطلاعات ساختمان‌های انتشار خنثی و پشتیبانی از اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از ساختمان‌ها در سراسر استان دارند.

توسعه ساختمان‌های کربن‌خنثی در شهرهای کانادا

کربن‌خنثی شدن ساختمان‌های کانادایی

آلبرتا به دلایل تجاری و زیست‌محیطی نیاز به ساخت‌وسازهای بهتر و آماده‌سازی برای پذیرش سطوح بالاتر قوانین ساختمانی دارد و برنامه جدید در همکاری با صنعت کمک می‌کند تا با به اشتراک گذاشتن اطلاعات، تقویت نوآوری و تقویت همکاری‌ها، ایجاد ساختمان‌هایی با انتشار کمتر گازهای گلخانه‌ای را به پیش ببرد.

مؤسسه خیریه یاد شده طی چهار سال آینده پلت‌فرم‌های مختلفی را توسعه خواهد داد تا صنعت ساختمان محلی را قادر سازد دانش لازم در زمینه کربن‌خنثی شدن را به اشتراک بگذارد و ظرفیتی برای ساخت‌وسازهای کم‌کربن و شیوه‌های نوسازی در سراسر آلبرتا ایجاد کند.

ادمونتون و کلگری با مشارکت ۱.۷ و ۱.۴ میلیون دلاری سرمایه‌گذاران اصلی طرح هستند. آلبرتا همچنین مبلغ ۴۳.۴ میلیون دلار از دولت فدرال برای ایجاد صندوق نوآوری آب‌وهوا دریافت کرده است و با ۶۰۰ هزار دلار کمک مالی از این صندوق به پیشبرد طرح حاضر کمک می‌کند. این صندوق که در کلگری و ادمونتون برنامه‌ریزی می‌شود، نقش یک شتاب‌دهنده را برعهده می‌گیرد، فعالیت‌های رهبری آب‌وهوایی را تکمیل می‌کند که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود.

توسعه ساختمان‌های کربن‌خنثی در شهرهای کانادا

تعیین بهترین شیوه‌ها برای ساختمان‌سازی کم‌کربن

ساختمان‌های تجاری و مسکونی منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر کانادا هستند. در کلگری، ساختمان‌ها حدود دوسوم کل انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند. بزرگ‌ترین فرصت برای مشاهده کاهش فوری گازهای گلخانه‌ای در مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود و توسعه ساختمان‌های جدید با استانداردهای خالص صفر است.

ایجاد ظرفیت برای ساخت‌وسازهای آلایندگی‌خنثی در کل اکوسیستم توسعه، از ساخت‌وساز گرفته تا تولید، عرضه، آموزش، بهره‌برداری و موارد دیگر، برای دستیابی به ساختمان‌های صفر انتشار خالص تا ۲۰۵۰ بسیار مهم است؛ به این ترتیب در اوایل ۲۰۲۴ جامعه تمرین کلگری راه‌اندازی خواهد شد که یک انجمن برای همکاری‌های خاص در این شهر فراهم می‌کند.

توسعه ساختمان‌های کربن‌خنثی در شهرهای کانادا

با بودجه‌ای که اکنون به این برنامه اختصاص یافته است، مؤسسه به گسترش روش‌های به‌اشتراک‌گذاری تحقیقات بازار، تجربه و آموزش صنعت، از جمله وبینارها، بازدید از سایت، جوامع عملی، نمایش فناوری، جلسات آموزشی و موارد دیگر ادامه خواهد داد.

ابتکارات این همکاری راهی برای حرکت سریع‌تر به سمت کربن‌صفر شدن خالص است. با توجه به این‌که استانداردهای کد ساختمانی به سرعت به سمت استانداردهای صفر حرکت می‌کنند، صنعت برای پیشی گرفتن از مقررات جدید نیاز به حمایت دارد و در کلگری، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از ساختمان‌ها به معنی پیشرفت شهر به سمت هدف انتشار صفر خالص گازهای گلخانه‌ای تا ۲۰۵۰ است.

توسعه ساختمان‌های کربن‌خنثی در شهرهای کانادا

کد خبر 712720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.