سروناز ۵۰ ساله میدان امام حسین(ع) جابه‌جا می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای یک اصله درخت ۵۰ ساله که تیرماه سال‌ جاری در میدان امام حسین (ع) جلوی ساختمان شهرداری مرکزی توسط فردی ناشناس دچار حریق شده بود، اقدامات ‌درون‌درمانی و شیمی‌درمانی انجام شده است، اما در حال برنامه‌ریزی‌های فنی برای جایگزینی این درخت هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید عرفان‌منش در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: حدود شش ماه گذشته یک اصله درخت سروناز شیراز در میدان امام حسین (ع) اصفهان به صورت عمدی به آتش کشیده شد و به شدت آسیب دید.

وی افزود: با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه صنعتی اصفهان و تیم تخصصی سازمان پارک‌های شهرداری این کلان‌شهر درون‌درمانی یا اندوتراپی این درخت آغاز شد، اما پس از گذشت شش ماه، طی بررسی‌ها و نمونه‌برداری‌های انجام شده از آوندهای درخت، با توجه به بالابودن سطح آسیب‌دیدگی، احتمال بازگشت درخت ضعیف ارزیابی شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: این سازمان تصمیم بر حفظ درخت به‌عنوان نماد را داشت، اما بر اساس مطالبات مردمی تصمیم بر جایگزینی درخت با درختی هم‌سن آن گرفته شد.

عرفان‌منش اضافه کرد: عملیات بازیابی تمام درختانی که به هر دلیل همچون بیماری، آتش‌سوزی و مسائل خشکسالی رو به زوال هستند، به چند روش در شهر اصفهان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: روش اول برای بازیابی درختان، درون درمانی است؛ درختانی که تازه به زوال رسیده‌اند، درون‌درمانی با مواد غذایی مؤثر، همچنین برای درختانی که زوال پیشرفته‌تری دارند، روش شیمی‌درمانی را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در ایام خزان درختان نیز خفته درمانی درختان با ترکیب‌ها و غلظت‌های متفاوت انجام می‌شود.

عرفان‌منش اظهار داشت: به‌صورت کلی سه روش خفته‌درمانی، شیمی‌درمانی و درون‌درمانی درختان با مواد غذایی و بهبوددهنده‌های متفاوت بسته به شرایط درخت در سطح شهر اصفهان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای یک اصله درخت ۵۰ ساله که تیرماه سال جاری در میدان امام حسین (ع) جلوی ساختمان شهرداری مرکزی توسط فردی ناشناس دچار حریق شده بود، اقدامات درون‌درمانی و شیمی‌درمانی انجام شده است، اما طبق مطالبات مردمی که حال خوبی از مشاهده این درخت ندارند. در حال برنامه‌ریزی‌های فنی برای جایگزینی این درخت هستیم که در یک مکانی از سازمان در جعبه نگهداری شود و درختی هم‌سن آن در میدان امام حسین (ع) جایگزین شود.

کد خبر 712638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.