منتظر کاهش ۱۰ درجه‌ای دما باشید / آلودگی دست‌بردار شهرهای صنعتی نیست

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دما و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق جوی آرام مستقر خواهد بود و با توجه به پایداری و سکون جو، تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی به ویژه در کرج، تهران، اراک و اصفهان، انتظار می‌رود.

وی افزود: از بعدازظهر امروز در گیلان و بعضی مناطق مازندران، بارش باران و سپس در اربیل و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، بارش باران، برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز دوشنبه در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات رشته کوه البرز و بعضی نقاط واقع در آذربایجان غربی و شرقی و زنجان، بارش رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طی این روز، بارش در گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز سه‌شنبه در بعضی نقاط سواحل گیلان و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بعضی نقاط هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و امروز در بعضی مناطق واقع در شمال غرب و فردا در شرق و جنوب سمنان، در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریایی خزر، دمای هوا بین شش تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و همچنین امروز تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر و فردا دریای خزر و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۱۷ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، آسمان صاف، صبح هوا ناسالم، گاهی افزایش ابر و وزش باد، با بیشینه ۱۷ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 712554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.