بالا رفتن ۳ درجه‌ای دما / شاخص کیفیت هوای اصفهان افزایش می‌یابد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان از آغاز شرایط پایداری جو از امروز تا اواسط روز دوشنبه همراه با غبارآلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا اواسط روز دوشنبه و پس از آن گذر امواج متناوب ضعیف تا اواخر هفته از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی تا روز دوشنبه به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در نواحی مرکزی از امروز تا اواسط بیست‌وهفتم آذر به تدریج افزایش غلظت آلاینده‌ها و از عصر همان روز به ویژه در نیمه غربی گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره آغاز شرایط پایداری جو از امروز تا اواسط وقت دوشنبه، بیست‌وهفتم آذر، همراه با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در نیمه اول روز تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس، تصریح کرد: این شرایط طی مدت یادشده در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی تداوم دارد.

وی بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و شرایط انباشت آلاینده‌های جوی را از مخاطرات سامانه مذکور در استان دانست و گفت: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

آقایی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲- درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و فرودگاه اصفهان با کمینه دمای ۶- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 712454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.