تجهیز و راه‌اندازی نخستین فرهنگ‌سرای ویژه کسب‌وکار در منطقه ۸ اصفهان

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: فرهنگ‌سرای «سلام» از پروژه‌های محله محوری است که طبق نیاز جوانان محله کوجان احداث شده بود و این مرکز برای نخستین‌بار در شهر اصفهان به کسب‌وکار اختصاص داده شد.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نیازسنجی محلات منطقه هشت شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به جمعیت ۳۰۰ هزار نفری این منطقه که نسبت به سایر مناطق از جمعیت بالایی برخوردار است، جمعیت آماری محله کوجان نیز نسبت به سایر محلات این منطقه دارای آمار بالاتر جمعیتی با طیف جوان است.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری، پروژه‌های شهر بر اساس نیازهای محلات تعریف شده است که طبق نیازسنجی انجام شده، مسئله اصلی اشتغال جوانان بود، از این‌رو طبق شعار سال مقام معظم رهبری در سال گذشته (سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی) فرهنگ‌سرای سلام به موضوع راه‌اندازی کسب‌وکار اختصاص داده شد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به نوع فعالیت مرکز کسب و کار فرهنگ‌سرای سلام تصریح کرد: در این فرهنگسرا با توجه به نیازهای شغلی مکان‌هایی همچون اتاق‌های آموزشی کسب‌وکار، نمایشگاه، فضای ویژه بانوان و آقایان به‌صورت مجزا، فضای مادر و کودک به منظور فراهم کردن کسب‌وکار بانوانی که کودک خردسال دارند، دسترسی به مشاوران، استادکاران و متخصصان، اتاق جلسات و سالن ورزشی در نظر گرفته شده است.

باقری خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ میز کار در نظر گرفته شده است که یک فرد ضمن ارتباط با واحدهای مختلف، می‌تواند روند راه‌اندازی کسب‌وکار خوب را فراهم کند و پس از مدتی ادامه کسب و کار را خارج از این مرکز ادامه دهد.

کد خبر 712424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.