شهردار اصفهان: سعی کرده‌ایم حق رانندگان را ادا کنیم/ تعداد اتوبوسرانان به ۲۶۰۰ نفر می‌رسد

شهردار اصفهان به همراه اعضای شورای اسلامی شهر امروز (شنبه) به‌مناسبت روز حمل‌ونقل از توقفگاه اتوبوس شهید مهرابی بازدید کرد و کلنگ احداث مجموعه تعمیرگاهی این پایانه را به زمین زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به‌مناسبت روز حمل‌ونقل و رانندگان، «علی قاسم‌زاده» به همراه رئیس و برخی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار و جمعی از مدیران شهری، در ساعات ابتدایی امروز _شنبه بیست‌وپنجم آذر_ پیش از اذان صبح و هنگام آغاز به‌کار رانندگان اتوبوس در جمع رانندگان اتوبوسرانی شهری در توقفگاه شهید مهرابی حضور یافتند.

رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی هر روز حوالی ساعت ۰۴:۳۰ برای خدمت‌رسانی به شهروندان، در توقفگاه شهید مهرابی حاضر می‌شوند و پس از اقامه نماز صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند که امروز به مناسبت سالروز حمل‌ونقل، دورهمی مختصر، اما همراه با صفا و صمیمتی با این خدمت‌گزاران «شهر زندگی» برگزار شد.

شهردار اصفهان: سعی کرده‌ایم حق رانندگان را ادا کنیم/تعداد اتوبوسرانان به ۲۶۰۰ نفر می‌رسد

حدود ۴۰۰ هزار سفر درون‌شهری با استفاده از حمل‌ونقل عمومی در شهر اصفهان انجام می‌شود

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: روز حمل‌ونقل و رانندگان را به رانندگان شرکت واحد که بار عمده‌ای از مسئولیت‌های شهر و شهرداری را بر عهده دارند، تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار سفر درون‌شهری با استفاده از حمل‌ونقل عمومی در شهر اصفهان انجام می‌شود که در این سفرهای درون‌شهری حدود ۳۰۰ هزار نفر توسط رانندگان جابه‌جا می‌شوند، افزود: طبق آمار حدود دو هزار راننده در شرکت واحد در حال فعالیت هستند که سال جاری و سال آینده این آمار به حدود ۲۶۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

امیدوارم بتوانیم مشکلات حمل‌ونقل عمومی را به‌عنوان یکی از مشکلات شهر را برطرف کنیم و مشکل جاری شهر یعنی آلودگی هوا را متناسب با سهم خود کاهش دهیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه سعی کردیم حق رانندگان را ادا کنیم، گفت: سعی دوره ششم مدیریت شهری اصفهان این بوده است که از تمام ظرفیت قانونی برای کارکنان استفاده شود؛ در سال‌های اخیر اقداماتی به اشکال مختلف انجام شد تا شرایط رانندگان بهتر شود.

قاسم‌زاده تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم مشکلات حمل‌ونقل عمومی را به‌عنوان یکی از مشکلات شهر برطرف کنیم و مشکل جاری شهر یعنی آلودگی هوا را متناسب با سهم خود کاهش دهیم که رانندگان شرکت واحد نیز نقش مؤثری در این باره دارند و با توسعه کمی و کیفی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، نقش رانندگان بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه به بهانه روز حمل‌ونقل اینجا هستیم تا به رانندگان خداقوت بگوییم و امیدواریم روزبه‌روز شرایط در حوزه اتوبوسرانی شرایط بهتر شود، اضافه کرد: جا دارد از «سیدعباس روحانی» مدیرعامل سابق شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان یادی کنیم که چندین سال مدیریت این شرکت را بر عهده داشت و امیدواریم دوره مدیریت «داوود بحیرایی» نیز با کمک رانندگان موفقیت‌آمیز باشد.

شهردار اصفهان: سعی کرده‌ایم حق رانندگان را ادا کنیم/تعداد اتوبوسرانان به ۲۶۰۰ نفر می‌رسد

تلاش مجموعه مدیریت شهری برای ارتقای کیفیت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به جایگاه آمد و ضمن تسلیت به مناسب ایام فاطمیه (س) و تبریک فرارسیدن روز حمل‌ونقل و رانندگان گفت: حضور اعضای شورا و مدیران شهری برای قدردانی از زحمات رانندگان است و تصور اینکه شما هر روز این زمان باید آماده شوید و شهروندان بدون اطلاع از زحمات پشت پرده حمل‌ونقل عمومی خوب، از آن استفاده می‌کنند، جای تقدیر دارد.

وی افزود: تلاش مجموعه مدیریت شهری این است که شرایط بهتری نسبت به روز قبل از نظر ناوگان، سخت‌افزار و رسیدگی به امور کارکنان داشته باشیم و روحیه بانشاطی برای حضور موفق حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به رانندگان تبریک، خداقوت و خسته نباشید عرض می‌کنم و آرزوی توفیق برای آن‌ها دارم.

شهردار اصفهان: سعی کرده‌ایم حق رانندگان را ادا کنیم/تعداد اتوبوسرانان به ۲۶۰۰ نفر می‌رسد

برنامه‌ریزی برای آزادسازی ۴۳ هزار مترمربع از فضای پایانه شهید مهرابی

داوود بحیرایی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن این روز، مراسم تجلیل از همکاران اتوبوسرانی یک روز زودتر از سالروز حمل‌ونقل برگزار شد.

وی با بیان اینکه به کارکنان شرکت واحد خداقوت می‌گوئیم که هر روز این موقع پس از میل صبحانه، مانند خونی که در رگ‌های شهر جریان دارد، به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: برای تبریک و گرامیداشت روز حمل‌ونقل و رانندگان در حضور رانندگان شرکت واحد هستیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم، کلنگ‌زنی سوله‌های تعمیرگاهی را خواهیم داشت که در حال حاضر حدود ۵۱ هزار متر مربع را اشتغال کرده است و با احداث این سوله‌ها، حدود هشت هزار متر مربع خواهد بود و مشکلاتی همچون ایمنی و گستردگی تعمیرگاه‌ها در سطح توقفگاه را رفع خواهد کرد.

بحیرایی اضافه کرد: در حادثه‌ای ناگوار سعید خلجی و همسر این راننده خدوم به لقاءالله پیوستند که در این جلسه میزبان فرزندان آن‌ها هستیم.

شهردار اصفهان: سعی کرده‌ایم حق رانندگان را ادا کنیم/تعداد اتوبوسرانان به ۲۶۰۰ نفر می‌رسد

مشکل سختی کار نیروهای حجمی شرکت واحد اتوبوسرانی رفع شد

سیدعلی موسوی، رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار کرد: از مدیران شهری که سه سال متوالی است در این مجموعه و در این ساعات بامدادی در جمع رانندگان حضور داشتند، قدردانی می‌کنم.

وی با قدردانی از خدمات صادقانه «سیدعباس روحانی» مدیرعامل سابق شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: در جلسات برگزار شده، مقرر شد روز حمل‌ونقل و رانندگان، عید نیروهای شرکت واحد باشد و دست‌پر به خانه بروند؛ با توجه به شرایط اقتصادی زندگی، راننده پایه‌یک از حداقل‌ها برخوردار است که درخواست داریم برای به کمک به این رانندگان اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه امنیت شغلی رانندگان یکی از دغدغه‌ها است، خاطرنشان کرد: البته مجوزی صادر شد و تعدادی از نیروها از حجمی به قرارداد مستقیم تبدیل شدند و در ادامه نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد که درخواست داریم این موضوع تسریع شود.

نیروهای حجمی دغدغه‌های سختی کار را داشتند که این مشکل رفع شد

موسوی با بیان اینکه رانندگان که در دو شیفت در حال فعالیت هستند، از هیچ تشویقی همچون اضافه‌کار بهره‌مند نیستند، تاکید کرد: فردی که از شرکت واحد اتوبوسرانی بازنشسته می‌شود، با مشکلات دوچندانی دست و پنجه نرم خواهد کرد و ابتدای مخارج زندگی آن است، بنابراین درخواست دارم اعضای هیئت مدیره شرکت همچون معاون حمل‌ونقل و ترافیک و شهردار اصفهان تمهیداتی بیندیشند و این شرکت نیز تحت پوشش کانون بازنشستگان شهرداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: نیروهای حجمی دغدغه‌های موضوع سختی‌کار را داشتند که این مشکل رفع شد و از این ماه در فیش‌های حقوقی خود موارد لازم در این رابطه را مشاهده خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه طبقه‌بندی ناوبران شرکت واحد در شرکت هامون‌گستر نیز انجام خواهد شد، اضافه کرد: سعی کردیم به‌عنوان شورا، بهترین تعامل را با مدیریت شرکت و شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان داشته باشیم که در این زمینه مشکلی نداشتیم و دغدغه‌های موجود، سازمانی، پرسنلی و معیشتی بوده است؛ دوره ششم دغدغه حمل‌ونقل را داشته و سعی کرده است رانندگان شرکت واحد دیده شوند و فکر می‌کنم روزهای بهتری را در پیش خواهیم داشت.

موسوی افزود: حدود ۲۷ نفر از کارکنان شرکت واحد به‌عنوان نمونه انتخاب شدند و تعداد دیگری از کارکنان نمونه نیز به‌صورت قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد که به این افراد کمک‌هزینه خرید دوچرخه و سفر به مشهد تقدیم خواهد شد.

شهردار اصفهان: سعی کرده‌ایم حق رانندگان را ادا کنیم/تعداد اتوبوسرانان به ۲۶۰۰ نفر می‌رسد

در بخش دیگری از این جلسه، دو درخواست مطرح شده از سوی شورای اسلامی کار شرکت واحد به‌صورت مکتوب، برای پیگیری‌های لازم به «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان تحویل شد.

همچنین ۲۸ نفر از نیروهای شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه مورد تقدیر قرار گرفتند و از فرزندان نوجوان مرحوم سعید خلجی (یکی از ناوبران بااخلاق و نمونه که در حادثه‌ای، اربعین امسال همراه با همسر خود فوت کردند) تقدیر و یک دستگاه دوچرخه و یک سفر سه‌نفره مشهد مقدس به آن‌ها تقدیم شد.

در پایان جلسه به قید قرعه به چهار نفر از کارکنان شرکت واحد سفر رایگان به مشهد مقدس و به ۱۳ نفر دیگر از رانندگان حواله یک میلیون تومانی کمک‌هزینه خرید دوچرخه هدیه داده شد.

شهردار اصفهان: سعی کرده‌ایم حق رانندگان را ادا کنیم/تعداد اتوبوسرانان به ۲۶۰۰ نفر می‌رسد

سوله‌های جدید تعمیرگاهی در توقف‌گاه شهید مهرابی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

در ادامه مراسم روز «حمل‌ونقل»، مدیران شهری به سمت محل احداث سوله‌های تعمیرگاهی مجموعه توقفگاه شهید مهرابی حرکت کردند و هم‌زمان با طلوع فجر کلنگ احداث دو سوله توسط شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان به زمین زده شد.

داوود بحیرایی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در رابطه با مشخصات این پروژه اظهار کرد: سوله‌های تعمیرگاهی قدیمی حدود ۴۴ سال قدمت دارد و ایمنی و کارایی کافی را ندارد و مساحتی حدود ۵۳ هزار متر مربع را اشغال کرده است که جمع‌آوری خواهد شد.

وی افزود: در این مجموعه، دو سالن در دو طرف و یک انبار مرکزی بین سوله‌ها احداث خواهد شد که در سوله شماره یک تعمیرات اساسی اتوبوس‌ها و در سوله شماره دو، تعمیرات جزئی‌تر انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه زمان اجرا شش ماه و هزینه اجرای سوله نیز ۵۲.۵ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به دلیل اینکه موضوعات اتوبوسرانی را با دید مثبت و نظر مساعد همراهی می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

بحیرایی ادامه داد: کلنگ احداث این سوله‌ها امروز به زمین زده شد و سال آینده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید که البته اعتباری برای تجهیز سوله‌ها نیز در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 712293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدمدرسی راد US ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    بی نهایت سپاسگزارم امیدوارم موفق باشید
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    کاش حقوق رانندگان طوری بود که در شانشان بوده و بدون دغدغه رانندگی کنند
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    باتشکراز شهردارمحترم و مدیریت شرکت واحداتوبوسرانی و رئیس شورای شهر. ارادتمند.فریبرزکیوانداریان.