ادامه بارش‌های پاییزی در این مناطق / هوا گرم‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش و روند افزایشی دما در بعضی مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در نیمه غربی کشور جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما مستقر می‌شود و در نیمه شرقی، وزش باد پدیده حاکم خواهد بود.

وی افزود: از اوایل شب یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز دوشنبه با تقویت جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، بارش در اردبیل، گیلان، خراسان شمالی و بعضی نقاط آذربایجان غربی و شرقی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در گیلان و مازندران بارش شدت خواهد داشت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز سه‌شنبه با گذر موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور، در بعضی نقاط خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب فارس، افزایش ابر، وزش باد و رگبار دور از انتظار نیست.

ضیائیان گفت: روز چهارشنبه در بعضی نقاط هرمزگان و ارتفاعات جنوب شرق فارس، بارش پراکنده رخ می‌دهد و شنبه و یکشنبه در نوار شمالی کشور، افزایش نسبی دما و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش نسبی دما به‌ویژه در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، شنبه و یکشنبه دریای عمان و دوشنبه دریای خزر مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف گاهی وزش باد ملایم و غبار صبحگاهی با بیشینه ۱۵ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، آسمان صاف تا کمی ابری، غبارآلود و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، با بیشینه ۱۶ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 712279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.