پرداخت بیش از ۶ هزار فقره تسهیلات ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت شش هزار ۳۷۶ فقره تسهیلات ازدواج در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد عین‌الله دهقان روز _جمعه، بیست و چهارم آذر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان استان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه بیکاری است، اظهار کرد: اشتغال و مسکن از معضلات عدم تمکین جوانان به امر ازدواج است و از دستگاه‌های متولی انتظار داریم در این زمینه چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری توجه به حوزه جوانان مهم و ارزشمند است به تشریح برنامه‌ها و عملکرد اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و افزود: افتتاح ۶۵ پروژه ورزشی و اشتغال ۶۵۰ نفر یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از تأسیس ۴۵ باشگاه و تمدید مجوز ۳۲ باشگاه خبر داد و گفت: در هر باشگاه سه نفر جذب بازار کار می‌شود.

وی پرداخت تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی را یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل در جذب جوانان به بازار کار برشمرد و تصریح کرد: ۳۲ فقره تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی متقاضی در استان پرداخت شده‌است.

دهقان با بیان اینکه سن جوانان ۱۸ تا ۳۴ سال است، خاطرنشان کرد: آمار پسران و دختران جوان استان ۲۳۹ هزار نفر است.

وی نرخ بیکاری را در استان ۸/۱۹ عنوان و از تشکیل کمیته کار آفرینی و برگزاری کارگاره‌های تخصصی در این حوزه خبر داد و گفت: ۱۰ هزار و ۵۴۷ نفر در استان متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج هستند که تا پایان آبان به ۶ هزار و ۳۷۶ نفر تسهیلات پرداخت شده‌است.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چهار هزار و ۱۷۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند، افزود: میانگین تسهیلات پرداختی ازدواج در کشور ۸۰ درصد است و پرداختی تسهیلات ازدواج در استان ۶۰ درصد است که می‌طلبد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج نهایت همکاری را داشته باشند.

کد خبر 712180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.