سرآغاز این هفته با آلودگی هوا است / خروج سامانه بارشی از کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و خروج سامانه بارشی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بخش‌هایی از مرکز، شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق، بعضی مناطق شرق و جنوب شرق کشور، ابرناکی، بارش، وزش باد، کاهش دما، در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی به تدریج اوایل شب از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.‌

وی افزود: روز شنبه در بیشتر مناطق کشور، جوی به نسبت دایدار حاکم خواهد بود و روز یکشنبه در سواحل غربی دریای خزر و دوشنبه علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از شمال غرب کشور بارش رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای شنبه تا دوشنبه در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی انتظار می‌رود و امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و دوشنبه در این نواحی کاهش محسوس دما رخ خواهد داد، جمعه و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز، یکشنبه دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج است‌.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری و مه‌آلود، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۴ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، آسمان صاف تا کمی ابری، غبار محلی و گاهی وزش باد ملایم، با بیشینه ۱۵ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 712141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.