رفع اثر از پلاک ۱۵ هزار موتورسیکلت / تشکیل پرونده قضایی برای ۱۶۵۵ خودروی پلاک مخدوش

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از رفع اثر از حدود ۱۵ هزار پلاک پلاک پوشانده شده موتورسیکلت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور با اشاره به اجرای طرح برخورد با پلاک پوشیده شده و مخدوش خودروها و موتورسیکلت‌ها در تهران اظهار کرد: با تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ، طرح رفع اثر از پلاک موتورسیکلت‌ها از هفتم آذرماه سال جاری در سطح معابر شهر تهران اجرا شد که در نتیجه اجرای این طرح تاکنون از پلاک ۱۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه موتورسیکلت که به هر نوعی پوشانده یا مخدوش شده و در حاشیه معابر و توقفگاه‌ها و کنار خیابان پارک بودند، رفع اثر شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تیمی متشکل از پلیس راهور تهران بزرگ، شهرداری تهران و پلیس آگاهی مشارکت دارند، افزود: این طرح همچنان در حال اجرا است و در جریان اجرای این طرح، تیم‌های مذکور به موتورسیکلت‌های دارای پلاک پوشانده شده مراجعه کنند و هر نوع پوششی اعم از ماسک و طلق را از روی پلاک موتورسیکلت جدا می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه این بار فقط رفع اثر صورت می‌گیرد و اعمال قانونی در کار نیست، گفت: در ادامه اعمال قانون را نیز در دستورکار خود خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در جریان اجرای این طرح ۱۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز از سوی مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی مورد شناسایی قرار گرفته است که این موتورسیکلت‌ها توقیف شده تا به مالکانشان بازگردانده شود.

موسوی‌پور با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در تهران گفت: در این مدت علاوه بر نظارت و اعمال قانونی که به وسیله دوربین‌ها انجام می‌شود، همکاران از ساعت ۶:۳۰ صبح در ۴۰ نقطه از مبادی ورودی به طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا مستقر شده و در مدت اجرای این طرح ۱۷۱۴ خودرو را که اقدام به پوشاندن و تخلف پلاک کرده بودند متوقف و در همان محل رفع اثر انجام شده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح برخورد با پوشش پلاک خودروها را از سال قبل آغاز کرده‌اند، افزود: اجرای طرح به این طریق بود که خودروهایی که تخلف پلاک داشتند در سطح معابر شهر تهران متوقف و با دست افزارهای هوشمندی که در اختیار مأموران پلیس راهور قرار دارد، مستندسازی لازم صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: در ادامه پیامک اول مبنی بر شرکت در کلاس آموزشی برای راننده ارسال می‌شود و اگر راننده در زمان و مکان اعلامی در کلاس‌ها شرکت نمی‌کرد، پیامک دوم ارسال می‌شد و اگر راننده در کلاس دوم هم شرکت نمی‌کرد و بنا بر دستور قضائی منع خدمات برای پلاک خودرو ثبت می‌شد و این راننده به هر جایی که مراجعه می‌کرد، موظف بود مجدد به پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کند.

وی با بیان اینکه بحث مخدوشی پلاک با پوشاندن آن متفاوت است، گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی این اقدام راننده جرم‌انگاری شده و باید به دادسرا مراجعه کند، برابر آمارهای ما در هشت ماه سال‌جاری ۱۶۵۵ راننده را که اقدام به مخدوشی پلاک کرده بودند به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

کد خبر 711991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.