اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد جهانگیر شاهینی در نشست شورای اداری گچساران اظهار کرد: اکنون طرح‌های مهمی در زمینه زیرساخت‌های شهری و روستایی در این شهرستان در دست اجراست.

وی افزود: سد بزرگ چم‌ شیر با ظرفیت ۲.۳ میلیارد متر مکعب آب برای بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌ها در دولت سیزدهم وارد مدار شد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم اعتبارات شهرستان گچساران در دور دوم سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده‌است.

وی تصریح کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات ویژه‌ای برای طرح‌های مهم این شهرستان از جمله «تنگ انگشترک»، طرح کنارگذر دوگنبدان از منابع مختلف اختصاص داده شده‌است.

شاهینی خاطرنشان کرد: همچنین نخستین بار بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد برای شهرداری‌های استان مصوب شده که هم‌اکنون دنبال تخصیص آن هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه توسعه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم مضاعف است، گفت: همه مسئولان استانی و شهرستانی باید تلاش خود را برای جذب اعتبارات انجام دهند و توسعه و آبادانی این استان نیازمند همت و تلاش است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه روان آب‌ها است و سدهای بزرگ از جمله کوثر، چم‌شیر دارد اکنون که ۱۳ سد در استان کهگیلویه و بویراحمد در دست بررسی و سه سد بزرگ در حال ساخت است و سه سد در حال مطالعه جدی است.

وی با بیان اینکه به دلیل سخت گذر بودن برخی مناطق هزینه تمام شده طرح‌های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار زیاد است گفت: بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های استان امسال تخصیص داده شد.

شاهینی خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های بخش بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد تخصیص داده شده‌است.

وی افزود: تخصیص‌های اعتبارات سال مالی جاری آغاز شده و می‌طلبد مسئولان در وزارتخانه‌ها پیگیر آن باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ‌گونه اعتباری به طرح‌های عمرانی که پیمانکاران به عمد آن را راکد کرده تخصیص داده نمی‌شود و در نشست شورای فنی استان پیمان ۱۲ طرح عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد لغو یا معلق شده‌است.

وی تصریح کرد: در سفرهای هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات چشمگیری به این منطقه محروم و کمتر توسعه یافته اختصاص داده شد و در صورت جذب نیمی از این اعتبارات شاهد پیشرفت در همه حوزه‌ها از جمله راه، بهداشت و آب خواهیم بود.

شاهینی خاطرنشان کرد: اولویت ما طرح‌های بزرگ در حوزه آب، راه، بهداشت و درمان، آموزش و کشاورزی است.

کد خبر 711874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.