نگاه به ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی را تغییر دهید

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه در خصوص ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی باید نگاه را تغییر داد، گفت: ابلاغ دستورات به عهده ما است، اما برنامه‌ریزی‌ها با شهرداری است و هر تغییر به معیشت مردم بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سید سجاد انوشه امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در نشست ملی رؤسای سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری کلان‌شهر شیراز، با بیان اینکه با ورود به شیراز تغییرات چهره این کلان‌شهر محسوس است، اظهار کرد: در خصوص ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی باید نگاه را تغییر داد.

وی افزود: ابلاغ دستورات برعهده ما است، اما برنامه‌ریزی‌ها با شهرداری است و هر تغییر به معیشت مردم بستگی دارد و اگر تغییر در راستای رونق اتفاق بیفتد، برکت به شهرداری هم خواهد رسید.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: افرادی که از این بازارها خرید و در فضاهای پیش‌بینی شهرداری حضور می‌یابند، جزو قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند که هر تغییری بر زندگی آن‌ها تأثیر می‌گذارد، بنابراین باید با تأکید بر بهبود شرایط شغل آن‌ها ساماندهی و برنامه‌ریزی شود.

انوشه همچنین با بیان اینکه این سازمان‌ها برای درآمدزایی شهرداری‌ها و کار اقتصادی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای جابجایی زائران در سفر اربعین از طرف شهرداری‌ها در مرز خدمات رسانی کردند، این اتوبوس مناسب سفر بین شهری نبود، اما با توجه به اینکه همه زائران را از سرگردانی نجات می‌داد و هم قیمت‌ها شکسته بود بنابراین از این ترفند می‌توان برای سایر خدمات رسانی شهرداری‌ها استفاده کرد.

وی تأکید کرد: سیاست نخست این بازارها این است که علاوه بر تنظیم بازار و کاهش حاشیه بازار و عدالت در توزیع، مردم دسترسی یکسان با قیمت مناسب داشته باشند و واسطه‌ها تا حد امکان حذف شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: بازارها باید تأمین‌کنندگانی با قیمت مناسب داشته باشند تا مردم تغییر را احساس کنند.

انوشه افزود: بازارهای خوبی برای ماه مبارک رمضان و پایان سال پیش‌بینی خواهد شد و در تأمین کالاهای اساسی از معاونان اقتصادی کمک گرفته شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که نظارت یکی از مهم‌ترین فاکتورها است، باید این مهم مرتب انجام شود تا از مسیر و هدف خارج نشود.

بنا به اظهار معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در حال حاضر ۷۶۰ عرضه میوه و تره‌بار و ۹۶۰ بازار روز برای ساماندهی دست فروشان، تولیدکنندگان کوچک و غیره در سطح کشور توسط شهرداری‌ها در حال مدیریت هستند.

انوشه در خاتمه سخنان خود خواستار نظارت بیشتر بر میزان توسعه و پایداری بازارهای مشاغل خانگی نیز شد.

کد خبر 711816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.