اختصاص بیش از ۹ همت اعتبار به حوزه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس‌جمهور

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان ۹ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان به حوزه اقتصادی استان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیداحسان عسکری امروز _چهارشنبه، بیست‌ودوم آذر_ در نشست تسهیلات سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پیرو سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان به همراه مدیران عامل بانک‌های استان دیداری در تاریخ سیزدهم تیرماه سال‌جاری با معاون اول رئیس جمهور داشتیم که اعتباراتی درخواست کردیم و نه هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان برای حوزه اقتصادی مصوب شد.

وی با بیان اینکه منابع تسهیلاتی که برای پروژه‌های اقتصادی استان به تصویب رسید برای ۱۹ بانک تعهد ایجاد کرد، افزود: پروژه‌های معرفی شده حوزه اقتصادی به بانک‌ها ۸۳۶ مورد است که طرح‌های اشتغال‌زا و نیمه‌تمام که تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌ رسند برای اختصاص اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: این میزان اعتبار در قالب تفاهم‌نامه معاون اول رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور، بانک مرکزی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای مدت سه سال از ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ به استان ابلاغ شده‌است.

عسکری تصریح کرد: با این میزان اعتبار می‌توانیم پروژه‌های حوزه اقتصادی را به سرانجام برسانیم و گزارش عملکرد حوزه اقتصادی استان را به نهاد ریاست جمهوری ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در دور اول سفر به دلیل اینکه مدیریت ارشد استان به تازگی دچار تغییر و تحول شد، تعهدی برای بانک‌های استان انجام نگرفته، اما در سفر دور دوم این کمبود جبران و بخشی از نیازهای حوزه اقتصادی استان از محل بانک‌ها پیش‌بینی شده‌است.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: جهت استفاده بهتر از اعتبارات اختصاص یافته هماهنگی میان دستگاه‌های حوزه اقتصادی و سیستم بانکی تا به سرانجام رسیدن طرح‌ها ادامه داشته باشد.

عسکری گفت: جلسات حوزه اقتصادی پیرامون این میزان اعتبار هر هفته برگزار و مشکلاتی که قابل حل و فصل در استان نیست، احصاء و در جلساتی که در تهران با حضور مسئولان ارشد کشوری برگزار می‌کنیم مطرح و پیگیری می‌شود.

کد خبر 711794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.