اعتصابات گسترده در فنلاند و بلژیک

روز پنجشنبه، ۱۴ دسامبر، بسیاری از اتحادیه‌های کارگری فنلاند به‌ویژه نماینده کارکنان حمل‌ونقل عمومی اعتصاب می‌کنند و عملا شهر از نطر خدمات شهری مختل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آنچه در ابتدا قرار بود به عنوان اعتراض کارگران حمل‌ونقل عمومی آغاز شود، اکنون با حمایت کارمندان سایر بخش‌ها به یک اعتصاب صنعتی گسترده تبدیل خواهد شد. اتحادیه‌های کارگری نسبت به اصلاحات پیشنهادی دولت در کار و کاهش تأمین اجتماعی معترض هستند. اگر اعتصابات طبق برنامه پیش برود، حمل‎ونقل عمومی این کشور به طور چشمگیری مختل خواهد شد. این اعتراضات در مجموع ۱۵۰ شرکت و تقریباً ۱۷ هزار کارمند سراسر فنلاند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به غیر از کارگران حمل‌ونقل عمومی، رانندگان کامیون، اتوبوس، تانکرهای نفتی و همچنین کارگران صنعت سفر نظیر بنادر، ترمینال‌ها و شرکت‌های باربری روز پنج‌شنبه کار خود را ترک خواهند کرد. علاوه بر این، کارکنان پست و پیک‌ها نیز دست به اعتصاب خواهند زد که به نوبه خود می‌تواند باعث اختلال در اموری مانند تحویل غذا شود. اپراتور راه آهن فنلاند اعلام کرد که در صورت انجام اعتصاب برنامه‌ریزی شده، بلیت‌های خریداری شده برای پنجشنبه را بازپرداخت خواهد کرد.

فردا فنلاند مختل می‌شود

این اعتصاب‌ها تولید برق را برای یک روز در نیروگاه‌های برق در اسپو، یارونپا، نانتالی، پیتارساری، سوئومنوجا و تامپره نیز متوقف می‌کند. اتحادیه صنعتی فنلاند گزارش داده است که حدود ۴۰ هزار نفر از اعضای آن در ۴۵۷ سایت در سراسر کشور، از جمله کارخانه‌های کاغذسازی و دیگر مراکز تولید بزرگ، در اعتصاب شرکت خواهند کرد.

همچنین خدمات غذایی در برخی از مدارس و مهدکودک‌ها، خدمات نظافتی در اماکن عمومی، خدمات مدیریت زباله و اموال در مناطق در سراسر فنلاند تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

روز گذشته نیز بروکسل بلژیک شاهد تظاهرات بزرگ ضد ریاضت اقتصادی بود که توسط کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا (ETUC) به همراه کنفدراسیون‌های بلژیکی سازماندهی شده بود. به دلیل اعتصابات خدمات اتوبوس، تراموا و مترو در این شهر با اختلالات بزرگی مواجه شد. سرویس جمع‌آوری زباله بروکسل Net Brussel نیز دست از کار کشید و مشکلات زیادی در جمع‌آوری زباله در این شهر مشاهده شد.

فردا فنلاند مختل می‌شود

کد خبر 711614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.