سیستان و بلوچستان، پیشتاز طرح نهضت ملی مسکن در کشور

دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیئت دولت گفت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن یکی از استان‌های پیشتاز در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، بنیامین شکوه‌فر امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ در بازدید از پروژه‌های طرح نهضت مسکن زاهدان اظهار کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقدامات دولت است که در این زمینه مسئولان این استان اهتمام ویژه‌ای را در پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان از بهترین راه‌ها برای تحقق نهضت ملی مسکن و برون‌رفت از مشکلات فعلی مسکن در کشور است که استان سیستان و بلوچستان در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیئت دولت افزود: با توجه به اینکه مطابق قانون جهش تولید مسکن، باید ۲۰ درصد اعتبار بانک‌ها به سمت مسکن حرکت کند و بانک‌ها مکلف به اعطای تسهیلات به این طرح هستند، با دستور رئیس‌جمهور بسیاری از بانک‌ها پای کارآمده‌اند.

عطااله اکبری دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید از اشتغال بیش از ۴۱ هزار و ۵۲۵ نفر در پروژه‌های در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم رفع مشکل مردم در حوزه مسکن است و ما در این استان با پیروی از این سیاست، برنامه‌های جدی را در حوزه مسکن دنبال کردیم که نتیجه آن کسب رتبه دوم کشوری این استان در اجرای طرح قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یک فرصت طلایی برای رونق کسب و کار در این استان است، افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان با ساخت بیش از ۳۹ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در افق چهار ساله، گردش مالی حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان را به همراه خواهد داشت.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: از مجموع ۳۶ هزار و ۴۲۴ متقاضی تأیید نهایی شده طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون ۳۰ هزار و ۸۸۱ متقاضی اقدام به واریز وجه کردند و ۲۵ هزار و ۲۹۸ متقاضی تخصیص به طرح شده‌اند.

اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در امیدآفرینی بین مردم و تحقق اهداف دولت نقش مستقیم ایفا می‌کند، در این استان تلاش شده است با استفاده از توان نیروهای بومی و مصالح ساختمانی تولیدی با کیفیت گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

کد خبر 711523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.