توسعه فضاهای آموزشی و درمانی شهرستان اردبیل در اولویت است

فرماندار اردبیل در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل گفت: توسعه فضاهای آموزشی و بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در اولویت بوده تا دغدغه‌های این حوزه‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدمحمد اعتماد اعجازی بعد از ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل اظهار داشت: بیمارستان‌های نجف‌زاده و سینا از پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی برخوردار هستند و توسعه فضاهای آموزشی و بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل نیز در اولویت قرار گرفته تا دغدغه‌ها در این حوزه‌ها برطرف شود.

وی از پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی بیمارستان‌های نجف‌زاده و سینا در اردبیل خبر داد و افزود: با تکمیل این دو طرح گام بزرگی در حوزه بهداشتی و درمانی شهرستان اردبیل برداشته می‌شود..

فرماندار اردبیل از برنامه‌ریزی برای احداث هزار کلاس درس در شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: در این راستا از ظرفیت خیرین و مشارکت‌های مردمی و اعتبارات ملی و استانی استفاده می‌شود.

اعتماد اعجازی افزود: قرار است توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان ۳۰۰ کلاس درس در شهرستان طی زمان‌بندی مشخص احداث شود که همت خیرین در این زمینه قابل قدردانی است.

وی تصریح کرد: طرح احداث مابقی کلاس‌های درس در نقاط مشخص شده ناحیه ۱ و ۲ شهرستان اردبیل از محل مولدسازی تدوین شده و قرار است در سفر رئیس جمهور به اردبیل این موضوع را پیگیری با اعتبارات سفر رئیس‌جمهور اجرایی کنیم‌.

فرماندار اردبیل گفت: زمین‌های بلاتکلیف و غیر قابل احداث نیز در شهر اردبیل شناسایی و و تکلیفشان با همکاری دستگاه‌های مربوطه مشخص می‌شود تا با رعایت موازین قانونی از مولدسازی در این زمین‌ها، فضاهای آموزشی احداث شود.

اعتماد اعجازی گفت: طی دو سال اخیر و با تلاش نیروهای حفاظت محیط زیست استان، بیش از ۹۰ تن گونه مهاجم کاراس از تالاب حفاظت‌شده نئور جمع‌آوری شده و ساماندهی این تالاب مبنای کار قرار گرفته است.

وی از آمادگی شهرستان اردبیل برای برگزاری انتخابات باشکوه در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: برگزاری باشکوه و همراه با مشارکت حداکثری رویکرد اساسی در انتخابات است.

فرماندار اردبیل از اجرای طرح گردشگری سردابه با اختصاص اعتبارات خبر داد و گفت: این منطقه به دلیل داشتن آب گرم و ظرفیت‌های گردشگری می‌تواند همانند هیر به قطب گردشگری تبدیل شود.

اعتماد اعجازی گفت: طرح غربالگری دیابت و فشار خون نیز در شهرستان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: سه زمین چمن مصنوعی در شهرستان راه‌اندازی شده است، اما سرانه فضاهای ورزشی در شهرستان پایین است که نیازمند تأمین اعتبارات برای توسعه فضاهای ورزشی در شهرستان هستیم.

فرماندار اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام از برگزاری یادواره‌های شهدای والامقام و تجلیل از خانواده‌های شهدا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده خبر داد و گفت: اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی هم با هماهنگی‌های ایجاد شده انجام می‌شود.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: شهرستان اردبیل در حوزه پدافند غیرعامل رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش مردمی هر هم‌استانی ۲۰ هزار تومان به عشق حضرت زینب (س) گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به درگاه رسمی پرداخت آنلاین به آدرس https://atabat.org/fa/forms/23 کمک‌های خود را پرداخت کنند، همچنین به شماره حساب ۷۲۷۲۰۴۵ بانک سپه و شماره کارت ۵۰۷۱ ۴۴۵۳ ۱۰۷۰ ۵۸۹۲ کمک‌های خود را واریز کنند و در این امر معنوی و فرهنگی سهیم باشند.

فرماندار اردبیل گفت: امسال هم حدود ۱۶ میلیارد تومان سهم استان اردبیل برای مشارکت در بازسازی صحن حرم ائمه اطهار (ع) درکشور عراق است که انتظار می‌رود با مشارکت خیرین و مردم و مسئولان این امر تحقق یابد.

کد خبر 711508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.