حضور کارشناسان و مشاوران پلیس در مدارس / افزایش شکات جرایم فضای مجازی در سنین پایین

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی اتتظامی استان اصفهان از اجرای طرح مصون‌سازی دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی با حضور کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار کرد: آموزش و پرورش، بستر بسیار مناسبی برای اجرای برنامه‌های پلیس در زمینه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شده است تا کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس حضور یابند و دانش‌آموزان را از خطراتی که آسیب‌های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی آنها را تهدید می‌کند آگاه سازند.

وی افزود: طرح مصون‌سازی دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی با مشارکت کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس استان در حال اجرا است و یکی از محورهای اصلی این طرح، فراهم آوردن زمینه آشنایی دانش‌آموزان و اولیای آنها و معلمان و مدیران مدارس با آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی و ارائه راهکارهای مقابله با آنها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان پلیس در خصوص آسیب‌های جامعه اطلاعات جامع‌تری نسبت به افراد دیگر دارند، اظهار داشت: حضور کارشناسان در سطح مدارس و بیان سوژه‌ها و داستان‌های واقعی از بین پرونده‌ها برای دانش‌آموزان و اولیای آنها می‌تواند کمک بسیار زیادی به پیشگیری از بزه و بزه‌دیدگی در جامعه کند.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که شبکه‌های اجتماعی موبایلی برای دانش‌آموزان به همراه دارد، عنوان کرد: امروز بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل کنجکاوی وارد شبکه‌های اجتماعی موبایلی می‌شوند و به علت نداشتن آگاهی درستی از این شبکه‌ها، دچار آسیب می‌شوند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه تعداد شکات و متهمان حوزه جرایم فضای مجازی در سنین پایین نسبت به سال گذشته کمی بیشتر شده است، گفت: ورود ناآگاهانه دانش‌آموزان به شبکه‌های اجتماعی موبایلی یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها است که امیدواریم با حضور کارشناسان پلیس در سطح مدارس این دغدغه‌ها رفع شود.

کد خبر 711464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.