رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان نیاز به هم‌صدایی تمام اصفهانی‌ها دارد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه آلودگی هوا بیش از پیش به هم‌صدایی نیاز داریم، گفت: اولویت نخست برنامه اصفهان ۱۴۱۰ بهبود وضعیت و کیفیت زیست‌محیطی شهر اصفهان که اجماع عرفی و نخبگی نیز بر آن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در جلسه هم‌اندیشی آلودگی هوا اظهار کرد: اولویت نخست در برنامه ۱۴۱۰ وضعیت زیست‌محیطی شهر اصفهان و بهبود کیفیت زیست شهری است که اجماع نخبگی و عرفی بر آن نیز وجود دارد و چندین هدف خرد این برنامه بر کاهش آلودگی هوا اثر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین و اولین هدف که اصل بودجه را با حساسیت ویژه بر تقویت ساختار آن قرار می‌دهیم، حوزه حمل‌ونقل همگانی و پاک است، افزود: برنامه راهبردی شهرداری طبق اهداف بیان شده، نوشته می‌شود و متناسب با هر راهبرد، یک برنامه عملیاتی خواهیم داشت که بتواند شاخص‌ها را حل کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید هم صدا باشیم، این در حالی است که در مواردی بنا به دلایل مختلف صدای مردم اصفهان شنیده نمی‌شود، گفت: در زیست‌بومی زندگی می‌کنیم که بعضاً بنا به دلایل سیاسی افراد حتی صدای یکدیگر را حذف می‌کنند، در بعضی موارد توجهی به نکته اصلی نمی‌شود، لذا باید هم‌صدایی وجود داشته باشد تا مشکلات شهر به گوش همه برسد، اما متأسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه در خصوص آلودگی هوا بیش از پیش به هم‌صدایی نیاز داریم، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شبکه فعالان حوزه محیط زیست در تمام کلان شهرها را با پشتوانه شوراهای اسلامی آن شهرها شکل دهیم، در این صورت می‌توانیم از مسئولان کشوری مطالبه‌گری واحد برای رفع موانع فرا استانی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: پویش حفظ و حراست از محیط زیست اولویت اول تمام کلان‌شهرها باید باشد.

کد خبر 711319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.