احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های تهران / به حاشیه رودها نروید

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران در پایتخت به‌ویژه ارتفاعات در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه ها هشدار داد و گفت: مردم از فعالیت در حاشیه رودها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حامد یزدی‌مهر امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در جمع اصحاب رسانه از صدور هشدار زرد بارش در استان تهران توسط هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: طبق این پیش‌بینی از بعدازظهر چهارشنبه، بیست‌ودوم آذر تا اواخر وقت پنجشنبه، بیست‌وسوم آذر در سطح استان تهران به‌ویژه ارتفاعات شاهد بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد و در بعضی ساعات وقوع مه و بارش و کولاک خواهیم بود.

وی افزود: بر همین اساس از تمام افرادی که در حاشیه رودخانه‌ها فعالیت دارند یا ساکن هستند، تقاضا می‌شود به هشدارها و توصیه‌ها توجه کنند و مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند تا هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی متوجه این افراد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: انجام ندادن هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودها، توقف و نصب نکردن چادرهای مسافرتی اطراف و بستر رودخانه‌ها و حتی مسیل‌های خشک، احتیاط در حضور و تردد در جاده‌های کوهستانی، تردد و توقف نداشتن افراد و ماشین‌آلات در رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در عرض جریان‌های سیلابی باید رعایت شود.

وی با اشاره به لزوم پاک‌سازی کانال‌ها و مسیل‌ها تصریح کرد: به تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران اعلام آماده‌باش شده است.

کد خبر 711212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.