آمادگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمادگی لازم جهت مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و استفاده از این ظرفیت در بازار کار در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سیدعلی احمدزاده روز _یکشنبه، نوزدهم آذر_ در نشست با سردار کمالی مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموز، کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: در این استان نیروی جوان و همچنین فارغ التحصیل دانشگاهی که مشغول انجام خدمت سربازی هستند فراوان بوده و با کسب مهارت‌های فنی و تخصصی شرایط برای جذب آنها و توسعه کار و کارآفرینی بهتر خواهد شد.

وی افزود: این آمادگی در سطح استان وجود دارد تا نیروهای جوان دارای مهارت در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع و دیگر حوزه‌ها، آموزش‌های تخصصی را به آموزش‌های علمی خود اضافه کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش صنعت، معدن و تجارت، حوزه نفت و گاز، بخش کشاورزی و شاخه‌های مربوطه از جمله شیلات و همچنین حوزه خدمات در بخش‌های مختلف آن برای کسب فن و مهارت آموزش‌های لازم را کسب کنند.

وی تصریح کرد: مسئولین حوزه‌های مربوطه بستر لازم را برای این رشته‌های آموزشی که نیاز و ضرورت استان است و در آن ظرفیت‌های بالایی وجود دارد را احصاء و به حوزه قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان و نیروهای مسلح کشور اعلام کنند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: نیازمند مهارت‌های نو، جدید و به روز هستیم و در این خصوص با توجه به ظرفیت‌ها، داشته‌ها و از جهتی کمبودها باید برنامه‌ریزی شود و این اقدام مهم و ضروری در همه مناطق استان مد نظر باشد.

در ادامه این نشست سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور بر لزوم افزایش کیفیت گواهینامه‌های مهارت آموزی سربازان وظیفه تاکید کرد.

وی ضمن تقدیر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و توجه ویژه وی به مسئله آموزش و مهارت آموزی، اظهار کرد: بیکاری یکی از چالش‌های اصلی بوده و مقابله با این چالش مستلزم داشتن مهارت‌ها در بخش‌های مختلف است.

سردار کمالی افزود: موضوع مهارت آموزی یک مسئله ملی و فرا سازمانی است و نیازمند همکاری نیروهای مسلح و دستگاه‌های کشوری بوده و در این راستا سند ملی مهارت آموزی و اشتغال در شورای‌عالی اشتغال کشور تصویب و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: متولی مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های اجرایی کشوری هستند و نیروهای مسلح به دلیل اهمیت موضوع و ملی بودن آن به کمک دستگاه‌های دولتی آمده‌اند و با اتحاد و همکاری نیروهای مسلح امر مهارت آموزی قابل تحقق خواهد بود.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه بنا داریم افرادی که وارد بازار کار می‌شوند مجهز به مهارت شوند تا با بیکاری مقابله کنیم، خاطرنشان کرد: این مسئله مهم به صورت سراسری مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان اینکه از دیگر اهداف قرارگاه مرکزی مهارت آموزی، توانمند و مجهز کردن سربازان است، افزود: آموزش‌های نیروهای مسلح به یک برند تبدیل و در بازار کار آنهایی که از طریق نیروهای مسلح گواهینامه گرفته‌اند از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند.

کد خبر 711003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.