از اعطای گل وزیر خارجه به «انتظامی» تا تعبیر سخنگوی دولت درباره «سمفونی خاطره‌ها» + فیلم

شب گذشته که آخرین شب برگزاری کنسرت «سمفونی خاطره‌ها» بود، حسین امیرعبداللهیان و علی بهادری‌جهرمی حضور داشتند و لحظات متفاوتی در این برنامه رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این شب‌ها ارکستر موسیقی ایران به رهبری مجید انتظامی در تالار وحدت به اجرای برخی از آثار برگزیده این آهنگساز موفق کشورمان پرداختند که از آن جمله می‌توان به قطعاتی همچون «سمفونی حماسه خرمشهر»، «بوی پیراهن یوسف»، «از کرخه تا راین» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» اشاره کرد.

شب گذشته که آخرین شب برگزاری این رویداد ملی بود، حسین امیرعبداللهیان و علی بهادری جهرمی حضور داشتند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درباره این برنامه اظهار کرد: برنامه‌ای فوق‌العاده بود زیرا موسیقی زبان مشترک همه اقوام و ملت‌های جهان و پیام‌آور صلح و دوستی میان اقوام و ملت‌ها است.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت نیز اظهار کرد: این کنسرت زبان مشترکی داشت که انگار همه مخاطبان با آن اخت هستند و خاطرات مشترکی از آن دارند و فرهنگ و علایق مشترک ما است و برنامه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی بود.

مجید انتظامی، موسیقیدان، آهنگساز، نوازنده اُبوا و رهبر ارکستر متولد ۱۳۲۶ در تهران است. وی در دوره ابتدایی آغاز به فراگیری موسیقی کرد و یک سال پس از گرفتن دیپلم هنرستان وارد ارکستر سمفونیک شد و زیر نظر آنتوان کاتلوس اُبوا، آموخت. انتظامی سلفژ، تئوری و هارمونی را نزد ثمین باغچه‌بان و مصطفی کمال پورتراب آموزش دید و نخستین نت موسیقی را به کمک پورتراب نوشت.

انتظامی فارغ‌التحصیل کنسرواتوار برلین است. نخستین تجربه موسیقی تصویری او با ساخت موسیقی فیلم کوتاه «زال و سیمرغ» در سال ۱۳۵۶ بود و با فیلم «سفر سنگ» به‌طور حرفه‌ای کار ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرد. انتظامی حدود یکصد موسیقی فیلم و حدود ۱۰ موسیقی صحنه‌ای نوشته است.

وی از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۹ است و سال ۱۳۹۳ به عنوان جهادگر عرصه فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرده است.

انتظامی با دریافت چهار سیمرغ بلورین برای فیلم‌های «بای سیکل ران»، «روز واقعه»، «آژانس شیشه‌ای» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» به‌طور مشترک به همراه حسین علیزاده و محمدرضا علیقلی برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر است.

سمفونی‌های «ایثار»، «انقلاب اسلامی»، «خرمشهر»، «صلح»، موسیقی متن سریال «شیخ بهایی»، «آواز مه»، «کلاه پهلوی»، «تنهاترین سردار»، «مردان آنجلس» و فیلم‌های «ترن»، «بوی پیراهن یوسف»، «از کرخه تا راین»، «مریم مقدس»، «و آسمانی آبی» و «جایی برای زندگی» از دیگر آثار انتظامی است.

کد خبر 710881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.