بهره‌برداری از ۱۵ پروژه حوزه درمان گلستان در سفر دوم ریاست جمهوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: در جریان سفر دوم رئیس‌جمهور به این استان، ۱۵ پروژه عمرانی با حجم سرمایه‌گذاری افزون بر هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان سعید گل‌فیروزی اظهار کرد: در جریان سفر اول هیأت دولت به گلستان، پنج پروژه بهداشتی و درمانی شامل چهار بیمارستان و همچنین تعمیرات اساسی و نگهداشت منابع موجود حوزه بهداشت و درمان به تصویب رسید.

وی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های مصوب سفر اول رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان اضافه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها، احداث بیمارستان کودکان آیت‌الله طالقانی گرگان است که مرحله فونداسیون این طرح تمام شده و اجرای اسکلت نیز به زودی آغاز خواهد شد.

گل فیروزی اضافه کرد: تکمیل و احداث بیمارستان مرحوم آیت‌الله طاهری گرگان دیگر طرح مصوب دور اول سفر رئیس جمهور به گلستان است که با توجه به حجم بالای این پروژه در کنار پروژه بیمارستان گالیکش، پیمانکار آن غیربومی است و کارفرما نیز شرکت مادر تخصصی عمرانی زیر نظر وزارت بهداشت بوده و ما تنها گزارش کار را به وزارتخانه اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور در دور اول، تکمیل و ساخت بیمارستان گمیشان است که مرحله اسکلت این بیمارستان به پایان رسیده و بیمارستان گالیکش هم تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان تاکید کرد: از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در حوزه بهداشت و درمان، تعمیرات اساسی و نگهداشت این حوزه است که مصوبه دولت در آن سفر ۳۰۰ میلیارد ریال بوده اما تاکنون ۳۶۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

گل فیروزی تصریح کرد: احداث هشت پروژه درمانی با زیربنای هزار و ۸۰۰ مترمربع شامل توموتراپی و ام‌ارآی بیمارستان‌های پنج آذر گرگان و بقیه‌الله اعظم (عج) علی‌آبادکتول، کلینیک درمان نازایی در بیمارستان شهدا گنبدکاووس و کلینیک درمان نازایی سطح ۲ به همراه مرکز دندانپزشکی و مرکز همودیالیز در کلینیک دزیانی و اورژانس جاده‌ای مهدی‌آباد با اعتباری بالغ بر ۶۱۵ میلیارد ریال، بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان خواهد بود.

وی گفت: احداث هفت پروژه بهداشتی با زیربنای سه هزار و ۹۳۴ مترمربع شامل شامل مراکز جامع سلامت قره‌بلاغ آق‌قلا، دارکلاته و رضاآباد رامیان، مراوه‌تپه و خانه بهداشت سیاه‌تلو و اُخلی‌آباد، یک پروژه رفاهی و سه باب زیست پزشک بیمارستان مراوه‌تپه به مجموع ۲۴۰ مترمربع به ارزش ۵۳۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان برای افتتاح در سفر رئیس جمهور به گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان بیان کرد: در این سفر شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث خوابگاه دانشجویی به ظرفیت ۵۰۰ نفر با اعتبار پیش‌بینی شده هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و احداث ۳۵ خانه بهداشت از محل محرومیت‌زدایی با اعتبار مورد نیاز ۴۹۰ میلیارد ریال نیز خواهیم بود.

گل فیروزی اضافه کرد: در مجموع با اقداماتی که در دولت سیزدهم شده و اتمام پروژه‌های بیمارستانی، حدود هزار تخت بیمارستانی دیگر برای رسیدن به حد مطلوب و استانداردهای بین‌المللی کم داریم.

وی اظهار کرد: در مجموع با گذشت بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم در کشور و ارائه خدمات مختلف در همه نقاط این سرزمین با رویکرد و توجه به شعار عدالت محوری و توسعه همه جانبه و توزیع متوازن، تاکنون در این استان به غیر از مصوبات سفر ۶ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال با هدف ارتقای سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هزینه شده است.

کد خبر 710865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.