هیچ اقدام کوتاه‌مدتی برای آلودگی هوای شهر اصفهان صورت نگرفته است

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هیچ تدبیر و اقدام کوتاه‌مدتی برای وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان صورت نگرفته است، گفت: آمار مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا کمتر از مرگ بر اثر کرونا نیست و تمام مسئولان باید به میدان بیایند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ در صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این روزها آلودگی هوا را در شهر اصفهان شاهد هستیم، اظهار کرد: وزرا، معاونان آن‌ها و مسئولان استانی گفتاردرمانی را باید کنار بگذارند، اگر قرار است کاری انجام شود باید کاربردی و عملیاتی باشد.

وی با بیان اینکه مردم نیز متوجه هستند که صحبت‌های مطرح شده رفع تکلیف و تبلیغاتی است، گفت: هم‌اکنون وقت آن است که از مسئولان استان همجوار که از جاری شدن آب در زاینده‌رود دریغ کردند، دعوت کنیم در این هوای آلوده به اصفهان بیایند و حتی بازدیدی از نیروگاه شهید منتظری داشته باشند که خدمات برق‌رسانی به استان‌های همجوار دارند.

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هیچ تدبیر و اقدام کوتاه مدتی برای وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان صورت نگرفته است، گفت: آلودگی را همچون کرونا می‌توان مهار کرد، آمار مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا کمتر از مرگ بر اثر کرونا نیست و تمام مسئولان باید به میدان بیایند.

فلاح با طرح این سوال که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک چه اقدامات عملیاتی برای کاهش آلودگی هوا انجام داد؟ ادامه داد: طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای از اقداماتی است که در قانون درآمد پایدار مطرح شده است، اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید دادستان استان نیز به میدان بیاید، گفت: دادستان اصفهان امروز کجاست؟ یکی از وظایف اصلی او ستاندن حق مردم است و باید از قاتلان مردم اصفهان به‌واسطه آلودگی هوا شکایت کرد.

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با صنایعی که شنیده‌ام مازوت‌سوزی را آغاز کرده‌اند، باید برخورد صورت گیرد و از راه قانونی شکایت صورت گیرد.

کد خبر 710864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.