دوقلوی دیجیتال؛ راهکار شهر انگلیسی برای آمادگی در برابر فجایع اضطراری

انجمن تاب‌آوری لینکلن‌شر انگلستان از فناوری‌های جغرافیایی و تشخیص تصویر، همچنین نرم‌افزار پهپاد برای بهبود درک برنامه‌ریزان از فجایع اضطراری احتمالی استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با تشدید بحران آب‌وهوا، رویدادهای شدید آب‌وهوایی بیشتر می‌شود، بنابراین انعطاف‌پذیری جامعه اهمیت بالاتری پیدا می‌کند. در این میان پاسخگویی به شرایط اضطراری جدی به‌ویژه سیل، همچنین حوادث حمل‌ونقلی قابل‌توجه یا از دست دادن زیرساخت‌های حیاتی، نقش مهم خدمات عمومی را نشان می‌دهد.

لینکلن‌شر، شهری بزرگ و بدون بزرگراه با تعداد کمی جاده‌های دوطرفه است، بنابراین برنامه‌ریزی واکنش و تخلیه آن در صورت وقوع فجایع، امری حیاتی به‌نظر می‌رسد. این شهر به نوآوری‌های جدیدی روی آورده است که برنامه‌ریزان را قادر می‌سازد خطرات تأثیرگذار بر شهر را مدل‌سازی کنند تا واکنش‌ها را به حداکثر برسانند، ارتباطات و هماهنگی را بهبود بخشند و تا حد امکان تأثیرات حوادث را بر جوامع وسیع‌تر شهر کاهش دهند. ایجاد مجموعه داده به‌طور چشمگیری هوش اضطراری را برای واکنش به‌موقع بهبود می‌بخشد.

دوقلوی دیجیتال؛ راهکار شهر انگلیسی برای آمادگی در برابر فجایع اضطراری

راهکار لینکلن‌شر برای آمادگی در برابر شرایط اضطراری

انجمن تاب‌آوری لینکلن‌شر در حال به‌کارگیری فناوری مکانی به‌منظور کمک به آمادگی بهتر برای مواجهه با شرایط اضطراری در سراسر شهر از جمله سیل، از دست دادن زیرساخت‌های حیاتی، بیماری‌های همه‌گیر یا شرایط آب‌وهوایی شدید است. فناوری تشخیص تصویر و نرم‌افزار هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) از جمله برنامه‌های کاربردی جدید این انجمن هستند که به ایجاد هوش در زمان واقعی و درک بهتر از فجایع احتمالی کمک می‌کنند.

هدف انجمن از این اقدام با پوشش بیش از دوهزار مایل مربع و جمعیتی بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر، حفظ جان انسان‌ها، تسکین دردها و مهار شرایط اضطراری در کنار محدود کردن تشدید آن‌ها با اطمینان از آمادگی همه‌جانبه است.

داشبورد نقشه‌برداری بلادرنگ

داشبورد نقشه‌برداری بلادرنگ در هسته راهکار ارائه‌شده لینکلن‌شر قرار دارد و تصویر عملیاتی مشترکی را ارائه می‌دهد که تابستان ۲۰۲۲ فعال شد و در طول طوفان بابت در اکتبر ۲۰۲۳ به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. این داشبورد به‌صورت برخط روی دستگاه‌های تلفن همراه و صفحه‌نمایش‌های لمسی غول‌پیکر در مرکز اضطراری شهر در دسترس است و داده‌های بیش از ۳۰ آژانس را برای تصمیم‌گیری سریع ادغام می‌کند.

سیستم یادشده روشی سریع‌تر و پیشرفته‌تر برای نشان دادن وضعیت قبل، حین و بعد از شرایط اضطراری در مقایسه با نقشه‌های کاغذی و صفحات گسترده ارائه می‌کند.

دوقلوی دیجیتال؛ راهکار شهر انگلیسی برای آمادگی در برابر فجایع اضطراری

دوقلوهای دیجیتال سه‌بعدی

سیستم‌های جدیدی برای شناسایی رخدادهای ناشناخته با استفاده از تصاویر پهپاد و ماهواره‌ای استفاده می‌شوند تا درک دقیق‌تری از محل تخلیه ساکنان در صورت وقوع سیلی بزرگ را به دست دهند. آماده‌سازی برای طغیان جزر و مدی، اولویت اصلی انجمن است، زیرا لینکلن‌شر محل قرارگیری یکی از بزرگ‌ترین خشکی‌های در معرض خطر چنین رویدادی در کشور است که بالاترین تراکم کاروان‌های ساکن اروپا با بیش از ۳۴ هزار نفر را دارد.

نرم‌افزار هواپیمای بدون سرنشین انجمن تاب‌آوری لینکلن‌شر ضبط داده‌های هوایی را سریع‌تر و دقیق‌تر می‌کند تا دوقلوهای دیجیتالی سه‌بعدی مناطق با خطر بالقوه را ایجاد کند و از درک بهتر نقاط دسترسی و تخلیه در ارتباط با خانه‌ها و سایر دارایی‌ها پشتیبانی می‌کند. راهکار جدید به این معنی است که انجمن می‌تواند دوقلوهای دیجیتالی را به‌ویژه برای کنترل مکان‌های بالقوه خطرات بزرگ شامل مواد خطرناکی مانند پالایشگاه‌های گاز و نفت، با سرعت بیشتری ایجاد کند.

دوقلوی دیجیتال؛ راهکار شهر انگلیسی برای آمادگی در برابر فجایع اضطراری

کد خبر 710758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.