کتاب «فاطمه(س) الگوی حیات زیبا» به چاپ هفتم رسید

چاپ هفتم کتاب «فاطمه(س) الگوی حیات زیبا» اثر محمدجواد مروجی طبسی در ۱۴۷ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی مؤسسه بوستان کتاب، هم‌زمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، کتاب «فاطمه (س) الگوی حیات زیبا» اثر محمدجواد مروجی طبسی در ۱۴۷ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ هفتم رسید.

حضرت فاطمه زهرا (ع) بانوی جلیل‌القدری است که برای حیات طیبه و زیبای همه انسان‌ها، الگوی تمام عیاری است؛ این انسان معصوم، سرمنشا همه نیکی‌ها و «کوثر» هدایت و رستگاری است.

با همین ویژگی‌هاست که مطالعه زندگانی و سیره او برای همه آدمیان درس‌آموز و حیات‌آفرین است. اثر حاضر با همین انگیزه در فصل‌های متعددی، گذری بر زندگانی این بانوی بزرگوار دارد.

ساختار اثر

این کتاب در ۱۰ فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «شخصیت فاطمه (س) از دیدگاه پیامبر (ص)» فاطمه (س) پاره تن پیامبر (ص)، فاطمه (س) قلب پیامبر (ص)، فاطمه (س) مایه سرور پیامبر (ص) و فاطمه برگزیده خداوند را شرح داده و برترین زنان و محبوب‌ترین مردم را به نگارش درآورده است.

فصل دوم با عنوان «فاطمه (س) و ازدواج با علی (ع)» به بررسی تلاش یاران و خواستگاری علی (ع)، تعیین مهریه و تأمین و تهیه جهیزیه پرداخته و مراسم ازدواج فاطمه (س) آراستن فاطمه (س) و دعای ویژه برای فاطمه (س) و علی (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

فصل سوم با عنوان «چشم اندازی به خانه فاطمه (س)» ویژگی‌های خانه فاطمه (س) از جمله موقعیت جغرافیایی، مساحت خانه فاطمه (س) خانه رفیع و پرنور، محل رفت و آمد فرشتگان، زادگاه امام حسن و امام حسین (ع) و احترام ویژه امامان را تبیین کرده است.

نویسنده در چهارمین فصل از این کتاب با عنوان «فاطمه (ع) اسوه حیات زیبا» به بیان تهجد و عبادت، ترس از روز قیامت، انس با قرآن کریم و دعا برای دیگران پرداخته و احترام فوق العاده به پیامبر (ص)، سبقت در سلام، پاسخ به پرسش‌های مذهبی و خوشحالی از کم شدن بار مسئولیت را به رشته تحریر درآورده است.

«فاطمه الگوی حیا و عفاف» عنوان پنجمین فصل از کتاب حاضر است که در آن فاطمه (س) معدن حجب و حیا، گفت‌وگوی فاطمه (ع) و درخواست از اسماً و فاطمه (ع) مظهر عفاف و حجاب بررسی شده است.

فصل ششم با عنوان «سیمای فاطمه در روز قیامت» کیفیت برانگیخته شدن، شکایت در دادگاه عدل الهی و شفاعت برای دوستان اهل بیت (ع) را تبیین کرده و استقبال حوریان بهشتی، اولین سخن فاطمه (ع) در بهشت و زیارت انبیا از فاطمه (ع) در بهشت را شرح داده است.

فصل هفتم با عنوان «فاطمه (س) و نقل حدیث از پیامبر (ص)» به بررسی فاطمه (س) مخزن اسرار پیامبر (ص)، راویان حدیث از حضرت فاطمه (س) و گسترش فرهنگ کوثر به وسیله معصومان (ع) اختصاص دارد.

نویسنده در هشتمین فصل از کتاب مذکور با عنوان «بررسی حوادث هجوم به خانه فاطمه (س)» به بیان پیشگویی پیامبر درباره فاطمه، آغاز ماجرا و تعداد مهاجمان پرداخته است و به سوال آیا در خانه فاطمه را سوزاندند؟ و آیا فاطمه هم آسیب دید؟ پاسخ داده است.

«دفاع جانانه از حریم ولایت» عنوان نهمین فصل از کتاب حاضر است که در آن نقل روایت درباره جانشینی علی (ع)، یادآوری ماجرای غدیر خم و فریاد بر حریم شکنان تشریح شده و حفاظت از جان امام، سکوت فاطمه (س) برای حفظ اسلام و انتقاد شدید از زنان مهاجر و انصار مورد تاکید قرار گرفته است.

دهمین و آخرین فصل از این کتاب با عنوان «شهادت حضرت فاطمه» به سالروز شهادت ایشان اختصاص دارد.

کتاب «فاطمه(ع) الگوی حیات زیبا» به چاپ هفتم رسید

برشی از اثر

منبری از نور برای فاطمه (س)

در ادامه گفت‌وگوی پیامبر با دختر گرامی‌اش درباره چگونگی حضور وی در عرصه قیامت، چنین می‌خوانیم:

«سپس منبری از نور برائت برقرار می‌سازند، که هفت پله دارد و بین هر پله‌ای تا پله دیگر صف‌هایی از فرشتگان قرار گرفته‌اند، که در دستشان پرچم‌های نور است، همچنین در طرف چپ و راست منبر، حورالعین صف می‌کشند، آن‌گاه بر بالای منبر قرار می‌گیری. جبرئیل می‌آید و می‌گوید: ای فاطمه، آنچه دوست داری از خدا بخواه….»

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به وبگاه مؤسسه بوستان کتاب به نشانی  www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 710532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.