تصویب بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفرهای رئیس‌جمهور به کردستان

استاندار کردستان گفت: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار طی سه سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان مصوب شده که تاکنون قریب به ۶.۵ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، بعدازظهر امروز _جمعه هفدهم آذر_ در آئین افتتاح پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج که با حضور پرشور مردم و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: شهر سنندج با توجه به توپوگرافی خاص خود دارای الزاماتی است که توجه به منابع طبیعی و منابع خدادادی و فضای سبز یک تکلیف برای تمام کسانی است که به نوعی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری این شهر نقش دارند.

وی افزود: میانگین فضای سبز شهر سنندج پنج مترمربع است که نصف میانگین کشوری بوده و تلاش برای افزایش فضای سبز یک تکلیف همگانی است.

استاندار کردستان گفت: حدود یک ماه پیش بوستان لاوان در یک منطقه محروم شهر سنندج به افتتاح رسید و امروز هم این بوستان ۲۰ هکتاری روجیار با منظره زیبا و طراحی در خور شأن فضای سبز و ورزشی به بهره‌برداری رسیده که نشان‌دهنده اهتمام شورا و شهرداری به بحث افزایش فضای سبز در این شهر است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: فضای سبز یکی از علاقمندی‌های مردم شهر سنندج است که در آینده امیدواریم این پروژه امتداد یافته و به منطقه گردشگری گویزه کویر متصل شود.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته دولت توجه ویژه‌ای به استان کردستان داشته است که گواه این مدعا تصویب بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه طی سه سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان بوده که تاکنون قریب به ۶.۵ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

استاندار کردستان ادامه داد: اتمام پروژه آب شرب شهر سنندج و پروژه راه‌آهن استان از جمله پروژه‌های کلانی بوده که طی دو سال اخیر به سرانجام رسیده است و در آینده نیز اتمام سایر پروژه‌های نیمه‌تمام دنبال خواهد شد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: با کار شبانه‌روزی سعی خواهیم کرد که طی چند سال آینده استان کردستان به قطب اقتصادی و گردشگری و مجموعه‌ای توانمند در کشور تبدیل شود.

کد خبر 710435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.