توسعه پایدار کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از فناوری در تولید امکان‌پذیر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه پایدار و ابقای نقش استان در توسعه کشور با تکیه بر استفاده از فناوری در تولید امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، جهانگیر شاهینی در آئین اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه علم و دانش به ویژه دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: در دنیای امروز نسبت به دهه‌های اخیر پژوهش و فناوری به عنوان اساس دانش محسوب می‌شود و حصول دانش نیز در سایه انجام پژوهش، امکانپذیر است.

وی افزود: اسناد پایه توسعه استان و مدل توسعه پایدار این استان تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه شده‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، اگرچه فناوری‌های سخت بسیار حائز اهمیت است اما نباید از توسعه فناوری‌های نرم غافل شد و لازم است به فناوری توجه ویژه‌ای داشته باشیم و برای توسعه آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند توسعه فناورانه دانست و تصریح کرد: فناوری‌های نوین و دانش بنیان نقش مهمی در افزایش تولید واحدهای اقتصادی و صنعتی استان خواهد داشت.

شاهینی کشاورزی را پایه اصلی توسعه اقتصادی استان دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید محصولات در حوزه کشاورزی می‌تواند چندین برابر افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت آبی این استان تاکنون از این پتانسیل برای تولید برق به نحو مطلوب استفاده نشده است که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بر یکپارچه سازی ظرفیت‌های استان تاکید کرد و گفت: فناوری‌های نوین در استان باید حمایت بیشتری شوند.

وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد زمانی می‌تواند در توسعه پایدار کشور نقش پایدار داشته باشد که در تولید به صورت مستمر از فناوری‌های نوین استفاده کند و با رویکرد فناورانه نوین روند توسعه شتاب بیشتری خواهد گرفت،

در هفته پژوهش سال گذشته استان ۶۰ شرکت فناور در نمایشگاه حضور داشتند و با توجه به افزایش این شرکت‌ها، امسال حدود ۱۰۰ مرکز وشرکت فناور در نمایشگاه شرکت کردند.

کد خبر 710189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.