خراسان شمالی با کمبود پزشک متخصص مواجه است

نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به عدم اجرای عدالت بهداشتی در خراسان شمالی، گفت: استان با کمبود پزشک متخصص مواجه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر شامگاه_ چهارشنبه پانزدهم آذر_ در جمع دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: حقوق سربازان در دوران مجلس یازدهم بیش از پنج برابر شد که نشان می‌دهد توجه این مجلس به سربازان بوده است.

وی با اشاره به مهاجرت پزشکان و پرستاران، افزود: اکنون با کمبود پزشک متخصص و پرستار مواجهیم لذا قصد داریم در برنامه هفتم میزان پزشک عمومی و تخصصی را برابر کنیم.

نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به عدم وجود پزشک در مناطق محروم، گفت: باید از طریق کنکور تعداد پزشکان را افزایش دهیم.

پاکمهر با تاکید بر اینکه جوانان باید وارد عرصه مدیریتی شوند، بیان کرد: به عنوان نماینده مجلس هیچ محدودیتی در مشاوره گرفتن از دانشجویان نداریم اما ایجاد یک سیستم اجرایی نیازمند ورود مدیران دولتی است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت بهداشتی در خراسان شمالی رقم نخورده است، افزود: بیمارستان‌های خراسان شمالی از کمبود پزشک متخصص رنج می‌برد؛ برخی مراکز درمانی استان که بنا بوده ۱۰ سال قبل شبانه روزی شوند، همچنان تک شیفت هستند که علت آن کمبود پزشک است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد مردم خراسان شمالی روستایی هستند اما برای درمان باید به مرکز شهر بیایند لذا تلاش کردیم تا دانشگاه آزاد بجنورد نیز مجوز جذب دانشجو در رشته پزشکی را اخذ کند.

کد خبر 710005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.