بی توجهی صنایع سنگین و نفتی به ورزش هرمزگان

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: نقش صنایع بزرگ و بنگاههای اقتصادی کلان هرمزگان در ورزش کشور و استان راضی کننده نیست.

روزبه زابلی پور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا از هرمزگان، اظهار کرد: پرداختن به مقوله ورزش از وظایف صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی است که بسیاری از صنایع بزرگ استان توجهی به آن ندارند.

وی ادامه داد: در این حوزه در سالیان اخیر فولاد هرمزگان و در سال جاری شرکت پالایش نفت بندرعباس در مسابقات استانی و لیگ‌های کشور توانسته آبروداری و نام استان هرمزگان را بلندآوازه کنند.

وی با قدردانی از حمایت‌های بی دریغ معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان و نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس و تلاش برای توسعه ورزش هرمزگان تصریح کرد: متأسفانه دیگر شرکت‌های فولادی و نفتی همچون فولاد کاوه جنوب کیش، صبا فولاد خلیج فارس، نفت ستاره خلیج فارس، آلومینیوم المهدی و.... نه تنها به وظایف خود در حمایت از ورزش استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی هیچ توجهی ندارند بلکه تصور می‌کنند اگر قدمی در حوزه آموزش و بهداشت و درمان و محیط زیست برداشتند دیگر نیازی نیست به ورزش بپردازند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان با انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش در حوزه ورزش استان هرمزگان، گفت: این شرکت فولادی در کدام بعد از ورزش همگانی، آموزشی، قهرمانی و یا حرفه‌ای در سال جاری به ورزش استان کمک کرده است. شاید مدیران صنایع عنوان کنند زمینه برای ورزش کارکنان را فراهم کرده‌اند، اظهار داشت توجه به ورزش کارکنان یک شرکت از وظایف درون سازمانی یک مدیر است و با مقوله مسئولیت اجتماعی جوامع پیرامون متفاوت است.

زابلی پور خطاب به مدیران عامل شرکت‌های بزرگ صنعتی از جمله فولاد جنوب کاوه کیش و… گفت: شما چند درصد از تولید مجتمع خود را سهم مردم هرمزگان می‌دانید و به آن پایبند هستید؟

وی با اشاره به دیدار آقای حسینی مدیرعامل فولاد کاوه، افزود: در آن دیدار عرض کردم که این شرکت در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و محیط زیست استان قدم‌هایی برداشته است ولی جای خالی شما در ورزش به شدت احساس می‌شود. آقای مدیرعامل مدعی شد در سال گذشته یک همایش پیاده روی برگزار کردند که دو میلیارد تومان برای شرکت هزینه داشته است در صورتی که اینگونه نیست.
معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان استان در ادامه، سهم پالایشگاه نفت ستاره به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مشتقات نفت خاور میانه در حوزه ورزش را صفر عنوان می‌کند.

زابلی پور با اشاره به سود حدود سی هزار میلیارد تومانی نفت ستاره در سال گذشته اظهار کرد: چند درصد از این سود سهم ورزش هرمزگان شده؟ اگر یک درصدش هم شده بود اتفاق خیلی بزرگی رقم می‌خورد. یعنی یک درصد این عدد، ۳۰۰ میلیارد تومان که عدد خوبی برای اتفاقات بزرگ است. فکرمی کنم این شرکت تیمی در لیگ استان دارند و زمینی را اجاره کردند اما پرونده‌ای از این تیم تحت عنوان باشگاه نداریم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان اضافه کرد: در ورزش هرمزگان، تنها کارنامه فولاد هرمزگان و پالایشگاه نفت بندرعباس در ورزش استان قابل دفاع است و بی توجهی سایر صنایع به ورزش استان پذیرفتنی نیست.

زابلی پور با اشاره به کمک صنایع در توسعه زیرساخت‌ها گفت: احداث چمن‌های مصنوعی که کمک به توسعه ورزش فوتسال است باعث شده استان فوتسالیست‌های قابلی در سطح کشور داشته باشد. اما همین ورزشکاران کجا باید عرضه اندام کنند.تیم‌ها بدون حمایت صنایع با مشکلات فراوان در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند عموماً هم صاحب عنوان می‌شوند.تیم فوتسال پالایش نفت بندرعباس در لیگ ایران حضوری پررنگ دارد که جای تبریک به مدیران و کادر فنی پرتلاش و بومی این تیم دارد.

وی با اشاره به نوار بیش از ۲۰۰۰ کیلومتری ساحل هرمزگان تصریح کرد: در ورزش‌های ساحلی چقدر کار انجام شده است برای تحول در ورزش استان که رابطه مستقیم با سلامتی و نشاط جامعه دارد همه دستگاه‌ها باید همت کنند و صنایع نیز پای کار باشند. امسال ۱۱۴ پروژه ورزشی آماد بهره برداری داریم که با بهره برداری از آنها شاهد اتفاقات خوبی در ورزش استان خواهیم بود.

کد خبر 709997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.