شفافیت با مصوبه مجلس اجرایی می‌شود/ در این طرح رفتار سیاسی نداشتیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احمد وحیدی، پس از رسیدن به سِمت وزارت کشور، کاغذی را بین نمایندگان پخش کرد که اگر استاندار یا فرمانداری را پیشنهاد می‌کنید، به ما معرفی کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران، در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه وعده شفافیت مجلس چه شد؟ اظهار کرد: در موضوع شفافیت، من تنها یک طرح را در مجلس امضا کردم و طراح آن بودم؛ امروز شفافیت با مصوبه مجلس اجرایی می‌شود و ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به صورت برخط رأی خود را ثبت می‌کنند و می‌توانید با مراجعه به وبگاه مجلس، آرای نمایندگان را مشاهده کنید.

وی افزود: من قول شفافیت دادم، اما همه نمایندگان این وعده را نداده بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آرمان‌گرایی توأم با واقع‌بینی و شجاعت است که کشور را نجات می‌دهد؛ زمانی که طرح شفافیت را برای بار اول در مجلس به رأی گذاشتیم، از دوسوم تنها سه رأی کم آورد. به نظر من شفافیت یک ضرورت است و شما می‌گویید که درباره طرح شفافیت رفتار سیاسی کردید؛ در حالی که این‌گونه نبود و این مسیر را به دلیل اهمیت آن در کشور، دنبال کردیم.

وی اضافه کرد: در ادامه، طرح شفافیت اصلاح و در صحن مجلس، تصویب شد.

قالیباف ادامه داد: طرح شفافیت به مصوبه مجلس تبدیل شده، اما چون هنوز در شورای نگهبان تأیید نشده، تبدیل به قانون نشده است.

وی درباره ناراحتی تعدادی از نمایندگان مجلس از توصیه به مداخله‌نکردن در روند عزل و نصب‌ها در دولت گفت: با یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس که در عزل و نصب‌ها دخالت کرده بود، برخورد کردم؛ شما گفتید که یکی از افراد نزدیک شما یعنی «حسین قربان‌زاده» با چه سابقه‌ای رئیس سازمان خصوصی‌سازی شد؟ می‌توانید از آقای «خاندوزی» بپرسید که من مخالف این انتصاب بودم و به هر دو نفر، این موضوع را گفتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: احمد وحیدی، دوست بیش از ۴۰ ساله من است؛ وی بعد از رسیدن به سِمت وزارت کشور، کاغذی را بین نمایندگان پخش کرد که اگر استاندار یا فرمانداری پیشنهادمی‌کنید، به ما معرفی کنید.

وی گفت: طرح استیضاح احمد وحیدی، ارتباطی به صدور بخشنامه‌ای علیه نمایندگان مجلس نداشت و طرح استیضاح وی، برای ۴ ماه قبل و با بیش از ۴۰ امضا بود و ۱۱ محور داشت و موضوع آن مربوط به اقدام معاون سیاسی وزارت کشور نبود.

قالیباف تصریح کرد: البته من یک رأی دارم که هم با طرح استیضاح اول و هم با طرح استیضاح بعدی که تدوین شد، مخالف بودم.

کد خبر 709863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.