تشدید فشار تورم و کاهش اشتغال بر منطقه یورو

اقتصاد منطقه یورو به‌دنبال فشار تورم، تقاضای ضعیف و کاهش اشتغال برای ششمین ماه متوالی به افت خود ادامه داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهد اقتصاد منطقه یورو در نوامبر برای ششمین ماه متوالی کاهش داشت که این امر نشان‌دهنده ادامه انقباض در اواسط سه‌ماهه چهارم سال است.

شاخص خروجی ترکیبی مدیران خرید ( PMI) در منطقه یورو (HCOB) به‌عنوان معیاری ترکیبی از بخش‌های تولید و خدمات، در نوامبر زیر آستانه ۵۰ باقی ماند که این امر نشان‌دهنده کاهش مداوم سطح تولید بخش خصوصی در سراسر منطقه یورو است.

شاخص PMI نوامبر به ۴۷.۶ رسید و برای اولین بار در ۳۵ ماه اخیر بهبود جزئی را نسبت به پایین‌ترین سطح اکتبر (۴۶.۵) نشان داد. با این حال به‌رغم این افزایش حاشیه‌ای همچنان یک سیگنال قابل‌توجه از کاهش اقتصادی در منطقه وجود دارد.

بخش خدمات منطقه روند نزولی خود را در ماه نوامبر حفظ کرده است و بهبود اندک شاخص فعالیت، خوش‌بینی چندانی نسبت به بهبودی سریع در آینده نزدیک باقی نمی‌گذارد.

تشدید فشار تورم و تقاضای ضعیف بر منطقه یورو

چالش‌های اقتصادی جاری در منطقه یورو

چندین شاخص کلیدی وجود چالش‌های اقتصادی جاری را در این منطقه برجسته کرده‌اند.

اشتغال برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرده که نشان‌دهنده تأثیر تضعیف شرایط تقاضا بر بازار کار است. این کاهش در درجه اول تولید را تحت‌تأثیر قرار داد، در حالی که کارکنان در بخش خدمات همچنان در حال گسترش بودند.

اقتصادهای بزرگ منطقه یورو شاهد انقباض در فعالیت‌های تجاری با فرانسه بودند و پس از آن آلمان و ایتالیا با کاهش مواجه شدند. علاوه بر این، بخش خصوصی اسپانیا برای اولین بار از ماه آگوست کاهش پیدا کرد. تنها ایرلند شاهد افزایش تولید در میان مناطق منطقه یورو بود.

تداوم تقاضای ضعیف شرکت‌ها بیش از پیش به عقب رانده و در نتیجه برای هشتمین ماه متوالی، سفارشات معوق کاهش پیدا کرده است.

چشم‌انداز اقتصادی نیز تحت تأثیر تشدید فشارهای تورمی با افزایش شدید قیمت نهاده‌ها به‌ویژه در بخش خدمات در حالی مواجه بوده است که تولیدکنندگان کاهش هزینه‌ها را تجربه کردند.

شاخص فعالیت تجاری مدیران خرید خدمات منطقه یورو HCOB در ماه نوامبر به ۴۸.۷ رسید که همچنان نشان‌دهنده کاهش فعالیت بخش خدمات بوده و همچنان زیر آستانه رشد باقی مانده است.

تشدید فشار تورم و تقاضای ضعیف بر منطقه یورو

کد خبر 709815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.