فروش محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری شخصی که با درج آگهی جعلی در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به فروش محصولات آرایش بهداشتی تقلبی می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به خرید محصولات آرایشی بهداشتی کرده و پس از دریافت اجناس خریداری شده متوجه اصالت نداشتن کالا و تقلبی بودن آن شده است، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه مقادیری لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: متهم پس از مواجهه با مستندات جمع‌آوری شده توسط کارشناسان این پلیس؛ به جرم خود اعتراف کرد و گفت ابتدا با تبلیغات گسترده و اغواکننده و درج تصاویر محصولات آرایشی و بهداشتی معروف در شبکه‌های اجتماعی، موفق به ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس شده و در ادامه اقدام به ارسال محصولات تقلبی و بی‌کیفیت کرده است.

وی با بیان اینکه بعضی کانال‌های غیرمجاز در فضای مجازی بدون داشتن مجوز و با تبلیغات جعلی سعی در فروش محصولات آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت دارند، ادامه داد: افراد برای تهیه اقلام آرایشی و بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت، به جهت اینکه دچار بیماری‌های مختلف پوستی و چشمی نشوند، از طریق فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده اقدام کنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کد خبر 709656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.