لزوم معرفی برخوار به‌عنوان شهرستان صاحب‌الزمانی / آگاهی‌بخشی بالاترین معروفات است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح آگاهی و بینش جامعه گفت: بالاترین معروف آگاهی دادن، معرفت‌افزایی و ارتقای سطح بینش در جامعه است و در این راستا جهاد تبیین در امر به معروف و نهی از منکر به معنای آگاهی دادن نسبت به خوبی‌ها و بدی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، حجت‌الاسلام محسن مظاهری در جلسه ستاد امر به معروف شهرستان برخوار اظهار کرد: مردم شهرستان برخوار مردمی مذهبی و با اعتقادات بسیار بالایی هستند و بر همین اساس این شهر دارای کمترین آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه یکی از شخصیت‌های بزرگ این شهرستان مرحوم آیت‌الله ناصری (ره) بودند، افزود: ایشان یکی از معروفات بزرگ هستند که باید ترویج شوند و با توجه به علاقه زیادی که به وجود حضرت بقیه‌الله (عج) داشتند، باید این شهرستان را به‌عنوان یک شهرستان صاحب‌الزمانی معرفی و با فضاسازی‌های شهری توجه مردم را بیشتر به امام زمان (عج) معطوف کنیم و بر این اساس یا بن الحسن (عج) گفتن‌های آیت‌الله ناصری علم و پرچمی برافراشته در این شهرستان باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها بیان کرد: تمام مجموعه‌ها، نهادها، سازمان‌های حاکمیتی و حتی حلقه‌های میانی همچون مساجد و هیئات مذهبی موظف به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند و در ادامه احصای معروفات جامعه، تقویت معروفات و جلوگیری از منکرات از وظایف این شورا است که باعث امیدآفرینی در جامعه اسلامی می‌شود.

مظاهری ضمن اشاره به راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید گفت: آشنا نبودن با قوانین کسب‌وکار، یک منکر است که باید برای رفع آن دستگاه‌های مسئول برنامه‌ریزی و برای آشنایی با قوانین کسب و کار، دوره‌های آموزشی برگزار کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت فرهنگی عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی در نقاط مختلف شهرستان به‌خصوص اماکن گردشگری جهت ترویج معروفات و شعائر اسلامی یک امر ضروری است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ادامه گفت: فعالیت‌های فرهنگی و اغنایی اگر به موقع و با رویکرد تقویت بنیه اعتقادات با روش‌های نوین باشد، بسیار مؤثر خواهد بود و مانع منکرات در جامعه می‌شود.

مظاهری با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح آگاهی و بینش جامعه خاطرنشان کرد: بالاترین معروف آگاهی دادن، معرفت‌افزایی و ارتقای سطح بینش در جامعه است و در این راستا جهاد تبیین در امر به معروف و نهی از منکر به معنای آگاهی دادن نسبت به خوبی‌ها، بدی‌ها و اثرگذاری آن در زندگی مردم است.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همه موضوعات از جمله مطالبات مردم و اجرای بهتر قوانین وارد میدان می‌شود و با نظارت خود تلاش می‌کند موانع اجرا شدن قوانین را برطرف کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با تاکید بر اینکه این ستاد بازوی توانمند برای دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی جهت اجرای بهتر قوانین و خدمات دهی بهتر به مردم است، تصریح کرد: وظیفه و رسالت همه دستگاه‌های خدمات‌رسان، فرهنگ‌سازی در جهت الگوی مصرف در جامعه نسبت به مأموریت آن دستگاه در جامعه است که این فرهنگ‌سازی ترویج معروفات در جامعه است.

مظاهری با اشاره به اهمیت آموزش جهت ارتقای سطح معرفتی جامعه یادآور شد: ارتقای سطح دانش، بینش و معرفت دینی مردم به‌خصوص کارمندان و کارکنان نهادهای حاکمیتی با برگزاری دوره‌ای آموزشی در راستای شناخت آمر به معروف و نهی از منکر باید در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: هر شخصی که نسبت به منکراتی که در جامعه صورت می‌گیرد، تذکر دهد، آمر به معروف است و کار او مصداق امر به معروف است و مورد حمایت قانون قرار می‌گیرد.

کد خبر 709505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.