فشاری که به مردم وارد می‌شود، باید مسئله اصلی ما باشد

رئیس قوه قضاییه در نشست مشترک قوه قضائیه و قوه مقننه گفت: ما در راستای فشاری که امروز به جمع قابل توجهی از مردم به لحاظ مسکن، معیشت و بعضی امور روزمره زندگی وارد می‌شود، وظیفه داریم و باید مسئله اصلی ما باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ پس از برگزاری نشست مشترک قوه قضائیه و قوه مقننه که از ساعت ۱۰ صبح امروز به صورت غیرعلنی برگزار شد، در سخنگاه مجلس حاضر شد و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری و بر جهش تولید، حمایت از تولید و اقتصاد و کاهش تورم تاکید کردند.

وی افزود: همه ما تعبد داریم و ولایت‌پذیر هستیم. نزدیک به هشت ماه و نیم از سال گذشته است من به خودم نگاه می‌کنم که آیا در تحقق این شعار سال جهش تولید، حمایت از تولید و حمایت از اقتصاد و کاهش تورم، آیا کار درست و حسابی انجام داده‌ام؟ آیا هر آنچه که برای رفع موانع تولید است و از دست من ساخته است، انجام داده‌ام؟

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: وقتی به خودم مراجع می‌کنم می‌بینم که از همه ظرفیت خود برای حمایت از تولید، کشاورزی، صنعت و خدمات مایه نگذاشته‌ام. ما هنوز در راستای برخی از مسائل اقتصادی، مشکلات خاصی داریم که از دست یک قوه ساخته نیست. مجلس و قوه قضائیه باید حتماً به هر شکلی که شده به دولت کمک کنند، علاوه بر اینکه خود ما هم وظایف ذاتی داریم.

حجت الاسلام اژه‌ای ادامه داد: به دلیل برخی از همین مسائل و موارد مشابه مانند کاهش ارزش پول ملی و ناترازی بانک‌ها به عده‌ای از مردم فشار وارد شده است.

وی تصریح کرد: مردم ما متدین، صبور و انقلابی هستند و با وجود همه مشکلات، مردم همچنان به ارزش‌های انقلاب وفادار هستند و کمر خم نمی‌کنند، اما برای حل مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد، باید تلاش بیشتری انجام دهیم و ما در مقابل آنها وظیفه داریم.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: دشمن به اینها امید بسته است. ما در راستای فشاری که امروز به جمع قابل توجهی از مردم به لحاظ مسکن، معیشت و بعضی امور روزمره زندگی وارد می‌شود، وظیفه داریم و باید مسئله اصلی ما باشد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای اظهار کرد: شیاطین و دشمنان ایران اسلامی به اهداف خود علیه ایران نرسیدند و شکست و زخم خورده هستند و آرام نمی‌نشینند.

وی تاکید کرد: برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان به خصوص شیطان بزرگ آمریکا به همدلی، همکاری و تلاش بیشتر همراه با روحیه جهادی و بسیجی نیاز داریم و باید مسائل را دنبال کنیم و از مسائل اصلی کشور غافل نشویم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر حمایت از کشاورزان و سایر صنوف افزود: برای خدمت به همه مردم باید از تمام ظرفیت خود استفاده و به مجلس و قوه قضائیه را کمک کنیم تا مشکلات پولی، مالی و بعضی از ناترازی بانک‌ها که امروز مردم را تحت فشار قرار داده است را حل کنیم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: ما باید تلاش کنیم راه‌های میان‌بر را پیدا کنیم. اگر دشمن فشار آورده است و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، باید متناسب با آن حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: خیلی وقت‌ها به خودم و همکارانم می‌گویم که باید نگاه کنیم اگر تحریم، فشار و ظالم وجود دارد، اما در عین حال یک‌سری قوانین هم داریم که باید در آنها ماده، تبصره یا تفسیری برای گره‌گشایی و نه برای افزایش گره‌ها پیدا کنیم.

کد خبر 709283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.