برخورد با موتورسواران در بزرگراه‌ها / از تردد پلاک مخدوش‌ها جلوگیری می‌شود

سرپرست مجتمع قضائی ویژه تصادفات از برخورد قاطع با ترک فعل افراد و نهادها در رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های شهری و جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مجتبی فرهمند در جلسه هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز، مقابله با رانندگان پرخطر و توسعه سامانه‌های کنترل سرعت، اظهار کرد: نقاط حادثه‌خیز در راه‌های شهری و جاده‌ای باید هرچه سریع‌تر رفع شوند و هر شخص و نهادی که در این خصوص قصور یا ترک فعلی انجام داده باشد با برخورد قاطع دستگاه قضائی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از رانندگان پرخطر و هنجارشکن باعث برهم زدن نظم و امنیت ترافیکی شهر و جان باختن و مجروح کردن سایر افراد می‌شوند، افزود: دستگاه قضائی با این رانندگان قاطعانه برخورد می‌کند.

سرپرست مجتمع قضائی ویژه تصادفات اصفهان به افرادی که پس از مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و مواد روانگردان اقدام به رانندگی کنند، هشدار داد و گفت: این افراد علاوه بر اینکه مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند و گواهینامه آنها ضبط می‌شود، به مجازات زندان نیز محکوم خواهند شد.

فرهمند در خصوص ورود موتورسیکلت به داخل بزرگراه‌های شهری عنوان کرد: براساس قانون ورود موتورسیکلت به بزرگراه ممنوع است و اگر حتی موتورسواری با سرعت مطمئنه در این راه‌ها حرکت کند و حادثه‌ای برای او رخ دهد، خود فرد مقصر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از راکبان موتورسیکلت به این موضوع واقف نیستند و همچنان شاهد حضور موتورسواران در بزرگراه‌ها هستیم، ادامه داد: دستگاه‌های ذی‌ربط موظف هستند، در این خصوص اطلاع‌رسانی وسیعی را انجام دهند و در ورودی بزرگراه‌ها با نصب علائم هشداری موتورسواران را از این قانون مطلع کند.

سرپرست مجتمع قضائی ویژه تصادفات اصفهان از برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش خبر داد و گفت: تمام کلانتری‌ها موظف هستند از تردد این نوع موتورسیکلت‌سواران جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه تمام خودروها بدون استثنا باید بیمه نامه شخص ثالث داشته باشند، اظهار کرد: هیچ تفاوتی بین خودروهای شخصی و دولتی وجود ندارد و اگر خودروی یک دستگاه دولتی هم بیمه نامه شخص ثالث نداشت، باید با برخورد قانونی روبه‌رو شود.

کد خبر 709213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.