دستگیری عامل نفوذ به سامانه یکی از مشاوران املاک

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری عامل نفوذ به سامانه یکی از مشاوران املاک، بر لزوم تغییر رمزهای پیش فرض سامانه و سیستم‌هابه منظور پیشگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز تاکید کرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه متصدی یکی از مشاوران املاک شهر اصفهان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه فردی ناشناس با دسترسی به سامانه وی موجب تغییراتی در اسناد شده و این امر او را با ضرر و زیان مالی مواجه کرده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام اقدامات فنی و پلیسی سرانجام عامل نفوذ به سامانه این مشاور املاک را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند که متهم پس از مواجه با اسناد و مدارک ارائه شده، به جرم خود معترف و انگیزه خود از این کار را تسویه حساب شخصی با شاکی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: به شهروندان، مدیران شرکت‌ها و دفاتر و فعالان اقتصادی و افرادی که از سامانه‌های خاصی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود استفاده می‌کنند توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از هر گونه دسترسی غیرمجاز، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمزهای پیش فرض سامانه و سیستم‌های خود اقدام کنند و هر چند وقت یک بار هم این رمزها را تغییر دهند.

وی گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی https://cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 708785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.