قزوین سهم واقعی خود از درآمد جریمه‌های ترافیکی را دریافت نمی‌کند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قزوین گفت: در حال حاضر شهر قزوین سهم واقعی خود از درآمد ناشی از جریمه‌های ترافیکی را دریافت نمی‌کند و باید مدیران ارشد استانی پیگیری تحقق این مهم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، اسماعیل عرشیان بعدازظهر امروز _شنبه یازدهم آذر_ در جلسه شورای ترافیک استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دوربین‌های کنترل سرعت مرکز کنترل ترافیک شهر قزوین در هشت ماهه سال جاری ۴۰۰ هزار تخلف سرعت غیرمجاز را از شهروندان قزوینی ثبت و ضبط کردند.

وی اضافه کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از ابتدای سال جاری تا امروز ۲۶ دوربین کنترل و پایش سرعت را عملیاتی کرده و یا در وضعیت عملیاتی نگه داشته و نیازمند افزایش پوشش دوربین‌های کنترل سرعت در نقاط حادثه‌خیز شهر قزوین هستیم.

معاون شهردار قزوین با بیان اینکه درآمد سالانه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از محل جریمه خودروهای خاطی را ۱.۳ میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر استان قزوین و به ویژه شهر قزوین سهم واقعی خود از درآمد ناشی از جریمه‌های ترافیکی را دریافت نمی‌کند و باید مدیران ارشد استانی پیگیری تحقق این مهم باشند.

عرشیان ادامه داد: هر سال در حوزه کنترل ترافیک ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات می‌خریم و اما سهمی که از جریمه رانندگان خودروهای خاطی به دست ما می‌رسد، فقط ۴ درصد هزینه‌های ما در این بخش را پوشش می‌دهد که عادلانه نیست.

وی از خرید ۱۸ دستگاه دوربین کنترل و پایش ترافیک برای نصب در شهر قزوین خبر داد و گفت: ۸ دوربین امسال و ۱۰ دوربین هم در سال آینده خریداری می‌شود که بودجه تهیه آن‌ها در صحن علنی شورای شهر قزوین به تصویب رسیده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در پایان سخنانش با اشاره به اجرای طرح کلان‌شهر هوشمند در قزوین و مقدم بودن هوشمندسازی کنترل ترافیکی تصریح کرد: هوشمندسازی پایش ترافیکی تکلیف شهرداری قزوین است، اما سایر دستگاه‌ها هم باید به کمک ما بیایند، چرا که ارتقای وضعیت ترافیکی شهر قزوین جزو حقوق عمومی است.

کد خبر 708781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.