آسمان کشور در انتظار بارش برف / در این مناطق باران می‌بارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف در مناطق سردسیر برف و شمالی شدن جریانات روی دریای خزر و بارش در استان‌های ساحلی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار مستقر خواهد بود و با توجه به پایداری و سکون هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش می‌یابد که موجب کاهش کیفیت هوای این مناطق می‌شود.

وی افزود: امروز در ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در بعدازظهر افزایش ابر و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در غرب سواحل به ویژه گیلان و بعضی نقاط در اردبیل بارش پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از آذربایجان غربی رگبار باران همراه با وزش باد خواهد داد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در شرق سواحل نیز بارش پیش‌بینی می‌شود و طی این دو روز، بارش شبانه در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری و غبار آلود و هوا آلوده، با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا کمی ابری و غبار آلود و هوا آلوده با بیشینه ۱۹ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 708616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.