پیش‌بینی تولید ۵۰۰ تن شکر در کارخانه قند یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در کارخانه قند یاسوج ۵۰۰ تن شکر تولید شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط‌عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده روز _جمعه، دهم آذر_ در بازدید از کارخانه قند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه نماد صنعت استان است که پس از سال‌ها تعطیلی در سفر آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه به استان دستور رفع مشکلات و بازگشت کارخانه به چرخه تولید داده شد.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مسئول بازگشت این کارخانه به خط تولید شد و با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته مشکلات رفع و کارخانه در سفر دور دوم دولت به استان که تیرماه سال‌جاری به چرخه تولید بازگشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط اول تولید کارخانه قند یاسوج، شکر قرمز وارداتی بوده که در حال حاضر کار در حال انجام است و کیفیت شکر تولیدی قابل قبول و مورد تأیید استاندارد است.

وی تصریح کرد: خط دوم تولید کارخانه با خرید چغندر قند آغاز می‌شود که چهار هزار تن چغندر از استان کرمانشاه خریداری و وارد این کارخانه می‌شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: با استان‌های همجوار و کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد قرارداد منعقد شده که از اردیبهشت ۱۴۰۳ خرید چغندر از این استان‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه خط تولید چغندر قند آماده است، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ تن چغندر از کرمانشاه خریداری و وارد کارخانه شده و در صورتی که خرید به یک هزار تن برسد خط تولید چغندر راه‌اندازی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ تن شکر سفید از کارخانه قند یاسوج وارد بازار شود، افزود: این کارخانه بخشی اعظمی از شکر مورد نیاز کشور را تولید می‌کند و از نظر محصول تولیدی جز پنج کارخانه برتر کشور است.

وی با اشاره به اینکه چرام، گچساران، باشت و نورآباد ممسنی در استان فارس از قطب‌های کشت چغندر قند هستند، گفت: با تعطیلی کارخانه، کشت چغندر هم متوقف شده بود، اما با فعال شدن مجدد کارخانه ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی یاسوج به کشت چغندر قند اختصاص خواهد یافت.

احمدزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۰ نفر در این کارخانه به طور مستقیم کار می‌کنند و با برگزاری آزمون ۶۰ نفر نیروی جدید نیز مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم کارخانه قند ۸۰۰ نفر است، تصریح کرد: در سفر دولت ۴۲ واحد، به چرخه تولید بازگشت اما در مجموع طی سال‌جاری ۵۲ واحد احیا شد که یکی از آنها کارخانه صنایع غذایی شهدناب است که پس از ۱۵ سال احیا شد و محصول سیب کشاورزان را از آنها خریداری می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه نهضت احیا واحدهای راکد در استان همچنان ادامه دارد، گفت: خبر خوب اینکه کارخانه قند با تمام توان در مدار تولید است و کارگران هم پای کار هستند.

کد خبر 708560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.