هوای پاییزی اصفهان گرم‌تر می‌شود / خبری از باران نیست

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان از هشدار هواشناسی سطح نارنجی با تداوم شرایط پایداری و تشدید آلودگی خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار از امروز تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، در نواحی مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان آسمانی غبارآلود، کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه نیمه اول روز انتظار می‌رود که در راستا هشدار نارنجی نیز صادر شده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با سامانه تداوم شرایط پایداری و تشدید آلودگی در ساعات اولیه روز، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از فردا آغاز می‌شود و تا اوایل وقت یکشنبه دوازدهم آذر با انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

وی گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است.

امینی اظهار کرد: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

وی درباره توصیف سامانه شرایط پایداری از فردا تا پایان روز سه‌شنبه چهاردهم آذر در استان، افزود: فعالیت این سامانه با غبارآلودگی، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در نیمه اول روز در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی انتظار می‌رود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی از اثرات مخاطرات سامانه شرایط پایداری است.

وی تصریح کرد: عدم تردد غیر ضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب‌پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

امینی با اشاره به کمینه دمای شش شهرستان اصفهان با دمای پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد، گفت: کمینه دمای هوای مناطق بوئین میاندشت و فرودگاه اصفهان با منفی سه، شاهین‌شهر و میمه منفی دو درجه، شهرضا با منفی دو، فلاورجان و لنجان منفی یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین نواحی استان ثبت شده‌اند. کمینه طی هوای نواحی شهرستان‌های دهاقان، فریدون (داران)، کبوترآباد و مبارکه با دمای صفر درجه ثبت شده است.

وی دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 708350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    دو روز کلاذادارت مدارس دانشگاه را ببندند تا هوا بهتر بشه خفه شدبم
  • علی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    سلام هوای اصفهان که خیلی دودی اصلا نمیشه نفس کشید