جای خالی کارخانه فناوری در اصفهان/ لزوم بازنگری اعتبارات فرهنگی شهر سنندج

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «جای کارخانه فناوری در اصفهان خالی است»، «ورزش محلات شهر اهواز نیازمند توجه بیشتر است»، «تبدیل بیمارستان بوعلی به ساختمان تجاری منطقی نیست»، «فرایند خرید اتوبوس‌های برقی اشکال دارد»، «نصب ۵۰۰۰ تابلو در معابر شهری یزد» و «اعتبارات فرهنگی شهر سنندج نیازمند بازنگری است» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

جای کارخانه فناوری در اصفهان خالی است

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پنجم آذر سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی (ره) را گرامی می‌داریم و تأکید می‌کنیم که تفکر و اقدام بسیجی آثار و برکات فراوانی در همه برهه‌ها برای کشور ما داشته است.

وی افزود: بهترین عناوین را رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیجیان فرمودند؛ بر اساس تفکر، فرهنگ و عملکرد بسیجی، دیگران مقدم هستند، حتی اگر پای جان بسیجی در میان باشد. بدیهی است که امروز ما نیز برای فائق آمدن بر مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف به تفکر بسیجی نیاز داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جای کارخانه فناوری در این کلان‌شهر خالی است، در حالی که استان اصفهان از جهت وجود فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان غنی است.

ورزش محلات شهر اهواز نیازمند توجه بیشتر است

سیدمحمدجواد رضوی، عضو شورای اسلامی شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اهواز درباره سیاست‌گذاری چگونگی فعالیت‌های فرهنگی در مساجد و کمک به مساجد و هیئت‌هایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: ارتباط با مساجد و هیئت‌ها یک تعامل دوطرفه است به این صورت که هم آن‌ها بتوانند از کمک‌های شهرداری بهره‌مند شوند و هم اینکه نظرات مدیریت شهری در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی اعمال شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر توجه بیشتر به ورزش محلات گفت: ورزش محلات و زمین‌های ورزشی محلی، سبب می‌شود جوانان اوقات فراغت خود را با یک تفریح سالم پر کنند و برای ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی آماده شوند.

تبدیل بیمارستان بوعلی به ساختمان تجاری منطقی نیست

فاطمه اشدری، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به طرح موضوع جابه‌جایی بیمارستان بوعلی قزوین در سطوح مدیریتی مختلف شهر و استان قزوین اظهار کرد: این بیمارستان فضای نوستالژی شهر ما است و نباید برای موضوعات تجاری مشکلات این منطقه را زیاد کنیم.

وی افزود: می‌توان علاوه بر حفظ، تقویت و بهینه‌سازی شرایط اورژانسی بیمارستان این مرکز درمانی را به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی، جراحی قلب، چشم یا هر دو تبدیل کرد، اما تبدیل آن به تجاری به‌هیچ‌وجه منطقی نیست و روی این موضوع ایستادگی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: می‌توان بیمارستان بوعلی را به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی، جراحی قلب، چشم یا هر دو تبدیل کرد، اما تبدیل آن به یک مکان تجاری منطقی نیست و روی این موضوع ایستادگی می‌کنیم.

فرایند خرید اتوبوس‌های برقی اشکال دارد

علی قاسم‌پور، عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه خرید اتوبوس‌های برقی دارای ایرادات شکلی است، اظهار کرد: به استناد بند «الف» ماده ۲۹ مناقصات آئین‌نامه مالی، فرایند خرید اتوبوس‌های برقی بدون مصوبه شورای اسلامی شهر در طول سه روز و بدون در نظر گرفتن و بررسی نکردن اسناد بالادستی و فنی اتوبوس‌ها خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه کلان‌شهر کرج با کمبود شدید اتوبوس در خطوط شهری مواجه است که شهرداری با این میزان هزینه می‌توانست دو اتوبوس گازوئیلی خریداری و به سرعت توسعه حمل‌ونقل شهری کمک بسیاری کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج هرگونه شائبه در خرید اتوبوس‌ها را رد و تصریح کرد: برای خرید اتوبوس‌ها بدون مصوبه شورای اسلامی شهر اقدام شده است، در این راستا به شهردار تذکر می‌دهم که اگر تا هفته آینده جواب قانع‌کننده‌ای در خصوص خرید اتوبوس‌ها و شرایط استفاده از آن‌ها اعلام نشود و به اقناع نرسیم، از ماده ۸۳ استفاده خواهیم کرد

نصب ۵۰۰۰ تابلو در معابر شهری یزد

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: علائم هدایت مسیر یا راهنمای مسیر از مؤثرترین و مهم‌ترین تابلوها هستند و از جمله مهم‌ترین تابلوهای راهنمای مسیر، تابلوهای نام خیابان و تابلوهای علائم رانندگی است که بدون وجود آن‌ها مشکلات زیادی برای رانندگان به وجود می‌آید و بخش مهمی از هویت بصری شهرها را شامل می‌شود.

وی افزود: یکی از ضروری‌ترین تجهیزات شهری تابلوهای اسامی معابر است، این تابلوها با ارائه اطلاعات دقیق و مؤثر به تسهیل زندگی شهری و پیدا کردن مسیرهای ناآشنا برای رانندگان و عابران کمک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان گفت: پنج هزار تابلو در معابر، خیابان‌ها و بلوارها تا پایان سال در سطح شهر یزد نصب خواهد شد.

اعتبارات فرهنگی شهر سنندج نیازمند بازنگری است

سیف‌الله رضایی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: برای کسب دستاورد بزرگ فرهنگی شهر خلاق موسیقی سنندج زحمات بسیاری کشیده شد که حفظ این مهم نه‌تنها در حیطه وظایف شورای اسلامی شهر و شهرداری نیست، بلکه باید تمام دستگاه‌ها به سهم خود پای کار باشند و از این مهم حمایت کنند.

وی افزود: شهر سنندج با پیشینه فرهنگی، هنری و تاریخی خود، پاسدار فرهنگی غنی است، اما حوزه فرهنگ به نسبت سایر حوزه‌ها مظلوم واقع شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: اعتبارات و سرانه فرهنگی شهر سنندج به عنوان مرکز استانی که زادگاه و خاستگاه بسیاری از هنرمندان برجسته فرهنگی، هنری و ادبی بوده، نیازمند بازنگری است.

کد خبر 708281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.