معرفی ارورهای ماشین لباسشویی دوو به همراه راه‌ حل
معرفی ارورهای ماشین لباسشویی دوو به همراه راه‌ حل

انواع مشکلات ریز و درشت ماشین لباسشویی های دوو توسط سیستم عیب یابی هوشمند لباسشویی های امروزی این برند، شناسایی شده و سپس به صورت ارور ماشین لباسشویی دوو بر روی نمایشگر دیجیتالی دستگاه نمایان می شوند.

هر یک از انواع ارور لباسشویی دوو، نشان دهنده مشکل خاصی در دستگاه هستند که یافتن و شناسایی آن ها، مستلزم شناخت معنا و مفهوم این ارورها می باشد. اگر چه عیب یابی ماشین لباسشویی های امروزی با وجود سیستم عیب یابی هوشمند، ساده تر از قبل شده است، اما تعمیر همه خرابی ها بدون تخصص و تجربه کافی، امکان پذیر نیست که در این صورت برای تعمیر لباسشویی دوو در مشهد پیشنهاد می کنیم که از نمایندگی های معتبر و باسابقه تعمیر ماشین لباسشویی، درخواست کمک کنید.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم انواع ارورهای ماشین لباسشویی دوو را به همراه راه حل هر یک از آن ها معرفی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی کدهای خطا لباسشویی دوو Daewoo

رایج ترین ارورهای ماشین لباسشویی دوو عبارتند از:

  • UE از ارورهای لباسشویی های دوو

ارور UE ماشین لباسشویی دوو در یکی از 2 حالت زیر نمایان می شود:

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی دوو
  • نامتعادل بودن لباس ها در دستگاه

بیشتر بخوانید» ارور UE در ماشین لباسشویی سامسونگ نیز نشان دهنده نامتعادل بودن البسه داخل دستگاه است. بنابراین در صورت مواجهه با این ارور، دستگاه را متوقف کرده و البسه را داخل دیگ دستگاه، توزیع کنید؛ چرا که عدم رعایت تعادل ماشین لباسشویی می تواند آسیب های جدی و دردسرسازی به آن وارد و شما را نیازمند خدمات نمایندگی لباسشویی سامسونگ در مشهد کند.

بنابراین حتما قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی خود از تراز بودن آن اطمینان حاصل کرده و هچنین لباس ها را در بخش های مختلف دیگ لباسشویی، توزیع کنید. البته گاهی اوقات ممکن است لباس ها در طول فرآیند شست و شو به هم گره خورده، در یک طرف لباسشویی جمع شده و در نتیجه تعادل لباس ها در دستگاه به هم بخورد که در این صورت اگر با ارور UE لباسشویی دوو مواجه شدید، دستگاه را خاموش کرده و توازن لباس ها را برقرار کنید. سپس مجددا ماشین لباسشویی را روشن کنید.

  • ارور OE ماشین لباسشویی دوو

OE یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی دوو است که در صورت بروز مشکل در سیستم تخلیه آب لباسشویی، نمایان می شود.

مشکل عدم تخلیه صحیح آب از ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی ایجاد می شود که از جمله اصلی ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انسداد یا پیچ خوردگی لوله تخلیه لباسشویی
  • خرابی شیر برقی
  • خرابی پمپ تخلیه
  • بروز مشکل در سنسور سطح آب
  • خرابی برد الکترونیکی

به محض مشاهده این ارور، ابتدا لوله تخلیه ماشین لباسشویی خود را مورد بررسی قرار دهید و در صورت خرابی، نسبت به تعویض آن اقدام کنید، اما اگر از سلامت لوله تخلیه، اطمینان حاصل کردید، سایر موارد فوق را برای عیب یابی، چک کنید.

  • LE؛ ارور ماشین لباسشویی دوو

LE؛ ارور ماشین لباسشویی دوو

ارور le زمانی بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی دوو نمایش داده می شود که در صورت بسته نشدن کامل درب لباسشویی، دستگاه را روشن کنید.

این ارور به دلایل مختلفی از جمله خرابی قفل درب و میکروسوئیچ و در برخی موارد، خرابی برد الکترونیکی دستگاه بروز پیدا می کند.

در صورت خرابی میکروسوئیچ بهتر است که آن را تعویض کنید. نحوه تعویض میکروسوئیچ ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

  1. ماشین لباسشویی را از برق بکشید.
  2. پنل بالایی را از دستگاه جدا کنید.
  3. در مرحله بعدی سوئیچ درب ماشین لباسشویی را باز کنید.
  4. اکنون به میکروسوئیچ درب لباسشویی دسترسی خواهید داشت؛ در همین مرحله باید میکروسوئیچ معیوب را از دستگاه جدا کرده و میکروسوئیچ جدید را جایگزین آن کنید.
  5. سپس درب جدید و پنل رویی ماشین لباسشویی را به آن متصل کنید.

اما در صورتی که خرابی برد الکترونیکی، عامل بروز ارور LE لباسشویی دوو باشد، پیشنهاد می کنیم برای رفع آن به نمایندگی های معتبر و با سابقه تعمیر لباسشویی مراجعه کنید؛ چرا که برد الکترونیکی، پیچیدگی های خاص خود را دارد و برای تعمیر آن نیاز به تخصص و تجربه است.

  • کد خطای IE ماشین لباسشویی دوو

از دیگر انواع ارور ماشین لباسشویی دوو می توان به IE اشاره کرد که در صورت بروز مشکلات مربوط به آبرسانی دستگاه، نمایان می شود.

عدم ورود آب کافی به ماشین لباسشویی دوو، مانع از عملکرد صحیح آن می شود.

از جمله علل بروز مشکل عدم آبرسانی به ماشین لباسشویی دوو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بودن و انسداد شیر آب ورودی لباسشویی
  • انسداد و گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی
  • خرابی سنسور سطح آب
  • خرابی برد الکترونیکی
  • خرابی پمپ تخلیه
  • خرابی شیر برقی

به محض مواجهه با ارور IE لباسشویی دوو، تمامی قطعات بالا را یک به یک تا زمان پیدا کردن ایراد به وجود آمده، مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که قادر به رفع مشکل موجود نبودید، حتما به تکنسین کاربلد و حرفه ای مراجعه کنید تا از بروز مشکلات جدی تر و خرابی های عمیق تر جلوگیری شود.

  • ارور E1 لباسشویی دوو

زمانی که فشار آب کم باشد، ارور E1 بر روی نمایشگر دیجیتالی ماشین لباسشویی دوو نمایش داده می شود. از جمله قطعاتی که خرابی آن ها می تواند میزان فشار آب را تحت تاثیر قرار دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ تخلیه
  • شیر برقی ورودی آب دستگاه
  • میکروسوئیچ فشار
  • برد الکترونیکی لباسشویی

بنابراین زمانی که در ماشین لباسشویی دوو خود با این ارور مواجه شدید، تمامی قطعات بالا را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید مشکل موجود را پیدا و ربه روش صولی، رفع کنید.

  • کد خطای E2 در لباسشویی دوو

مشکلات مربوط به آبگیری بیش از حد ماشین لباسشویی دوو با نمایش ارور E2 بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایان می شوند.

اکنون سوال پیش می آید که چه چیزی می تواند باعث بروز مشکل آبگیری بیش از حد دستگاه و یا سرریز شدن آب ماشین لباسشویی شود؟

خرابی شیر برقی، پمپ تخلیه و همچنین سنسور هیدروستات لباسشویی، 3 عامل بروز مشکلات مربوط به آبگیری بیش از حد ماشین لباسشویی هستند.

بنابراین هر زمان که با ارور E2 در ماشین لباسشویی دوو خود مواجه شدید، این 3 قطعه را برای عیب یابی و رفع آن مورد بررسی قرار دهید.

نتیجه گیری بررسی انواع ارورهای ماشین لباسشویی دوو!

ما در این مقاله سعی کردیم رایج ترین انوع ارورهای ماشین لباسشویی دوو را به همراه راهکارهای رفع آن ها به طور جامع آموزش دهیم تا در صورت مواجهه با هر یک از این ارورها بتوانید مشکل به وجود آمده را به راحتی پیدا و نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از عیب یابی و رفع هر یک از اروهای لباسشویی دوو را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

کد خبر 708104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.