بارش باران در نقاطی از کشور / هوای شهرهای صنعتی آلوده‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و تداوم بارش باران در نقاطی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، بعضی نقاط سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در استان‌های ساحلی دریای خزر، بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان و روز جمعه در گیلان و مازندران به ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار و آرام حاکم خواهد بود و روز شنبه در بخش‌هایی از خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود؛ همچنین از امروز تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی نظیر تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز، به سبب پایداری جو و سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و امروز و فردا خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف گاهی افزایش ابر و وزش باد، با بیشینه ۲۰ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا کمی ابری، غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۱ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 707975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.