آتش در جنگل‌های غرب مازندران مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر از اطفای حریق در جنگل‌های هیرکانی غرب مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، مهرداد خزایی پول امروز _سه‌شنبه هفتم آذر_ اظهار کرد: از روز گذشته تا پاسی از شب و از نخستین لحظات صبح امروز تاکنون گروه‌های زیادی از مردم اعم از افراد کوهنورد، طبیعت‌گرد، یگان حفاظت، هلال‌احمر، بسیج و سپاه در این طبیعت حادثه دیده پای کار بودند که در نهایت این آتش مهار شد.

وی اظهار کرد: امروز دست کم ۱۰۰ نفر از نیروهای حرفه‌ای همراه با تجهیزات وارد این نقاط جنگلی دچار آتش‌سوزی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با اشاره به این که سطح آتش‌سوزی در جنگل لکه‌ای بوده است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر تاکنون به‌طور دقیق گستره آسیب‌دیده بر اثر آتش‌سوزی از سوی کارشناسان ذی‌ربط محاسبه نشده است.

خزایی پول، نوع آتش‌سوزی در این عرصه را سطحی اعلام کرد و افزود: در نقاطی هم به علت وجود درختان ریشه‌کن و سرپا خشک تنه‌ای بوده و در این منطقه بیشتر رویشگاه افرا، راش و ممرز است.

وی نیروی انسانی را در بروز این آتش‌سوزی دخیل دانست و گفت: هم اینک این موضوع در حال بررسی است، اما به احتمال زیاد کار افراد شکارچی بوده که پس از بر افروختن آتش در خاموش کردن آن غفلت کرده‌اند.

پرواز ۲ فروند بالگرد برای مهار آتش جنگل تنکابن

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر درباره آخرین وضعیت روند آتش‌سوزی در جنگل‌های دوهزار تنکابن ادامه داد: در آن منطقه جنگلی هم دست کم ۴۰۰ نیرو در قالب چند گروه مشغول اطفای حریق و مهار آتش بودند.

خزایی پول افزود: افزون بر فعالیت این نیروها، ۲ فروند بالگرد هم با آبگیری از دریای خزر و سرانجام پرواز بر فراز این عرصه مشغول آب‌پاشی به روی آتش بودند.

کد خبر 707888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.