مناطق محروم با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها توانمند شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: در برنامه ملی آبادیران همه نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق محروم با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در نشست هماهنگی برگزاری اولین نمایشگاه استانی آبادیران اظهار کرد: در پی اجرای برنامه ملی آبادیران از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با هدف استقرار رویکرد جدید نوآوری فراگیر در کشور و رفع دغدغه گروه‌های مختلف مردم به کمک فناوری، نمایشگاه‌های استانی آبادیران به‌صورت منطقه‌ای به میزبانی چند استان منتخب از جمله یزد برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه ملی «آبادیران» با شعار نوآوری برای آبادانی، با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتربرخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست‌بوم نوآوری و فناوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد توانمندسازی ساکنان مناطق کمتر برخوردار به لحاظ اشتغال و ایجاد درآمد را از دیگر اهداف این برنامه دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه ملی آبادیران همه نهادهای دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق محروم با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری خواهند بود.

نشست هماهنگی برگزاری اولین نمایشگاه استانی آبادیران با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد، دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی، مشاور استاندار و مسئول پیگیری‌های ویژه دانش‌بنیان و کارگزار منطقه یزد برگزار شد.

کد خبر 707712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.