تحقق ۹۰ درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد

استاندار یزد با بیان اینکه عزم جدی دولت و استان تحقق و اجرای مصوبات سفرهای رئیس جمهور در طول عمر دولت سیزدهم است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با جذب منابع بیشتر شاهد تسریع در تکمیل، افتتاح و بهره‌مندی مردم از ثمرات این پروژه‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری، مهران فاطمی در نشست بررسی میزان پیشرفت مصوبات سفر دور اول و نیز توافقات مجوزی دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و سفر استاندار به شهرستان‌های استان و محلات شهر یزد، که با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه در پنج بخش برگزار شد، سفرهای استانی رئیس جمهور را یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: رئیس جمهور در همان سال اول آغاز به کار دولت سیزدهم به همه استان‌ها سفر کرد و دور دوم سفرها نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به ۱۵۰ مصوبه دور اول سفر رئیس جمهور به استان با حجم ریالی هفت هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان، گفت: تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور نیز حدود سه هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون دو هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان آن محقق و حدود ۹۰ درصد تعهدات اجرایی شده است.

فاطمی در ادامه به ۹۸ مصوبه دور دوم رئیس جمهور به استان با حجم ریالی چهار هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان اشاره و خاطرنشان کرد: مصوبات این سفر نیز اخیراً ابلاغ شده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه جنس مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان بیشتر مجوزی بوده است، گفت: برای مثال به مجموعه ورزش و جوانان این اختیار داده شد تا پنج هکتار از اراضی در اختیار خود به ارزش هزار میلیارد تومان را در قالب طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی فروخته و در حوزه‌های زیرساختی هزینه کند.

استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: همچنین در این سفر، مجوز تأمین چند هزار میلیارد تومان منابع جهت تکمیل و افتتاح پروژه‌های نیمه تمام حوزه آموزش و پرورش از محل مولدسازی اموال مازاد دولتی صادر شده است.

فاطمی به انعقاد ۲۱ تفاهم نامه اقتصادی به ارزش ۱۴۰ هزار میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور به استان اشاره و عنوان کرد: در این رابطه مجموعه‌های سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کردند تا در حوزه‌های مختلف در استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات پیگیری مصوبات سفرهای استانی دولت سیزدهم، تصریح کرد: چندین دستگاه اجرایی تک تک مصوبات سفرهای رئیس جمهور و مصوبات سفرهای شهرستانی مجموعه استان را به صورت دقیق مورد پیگیری قرار دادند.

استاندار یزد در پایان با تاکید بر اینکه عزم جدی دولت و استان تحقق و اجرای مصوبات سفرهای رئیس جمهور در طول عمر دولت سیزدهم است، گفت: تاکنون اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده اما تلاش خواهیم کرد تا با جذب منابع بیشتر شاهد تسریع در تکمیل، افتتاح و بهره‌مندی مردم از ثمرات این پروژه‌ها باشیم.

کد خبر 707584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.