آسمان تهران و کرج تمیز می‌شود / بارش برف در این مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش آلاینده‌های جوی در تهران و کرج و بارش برف در ارتفاعات خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران، ابرناکی، رگبار باران، گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه بارش در گیلان، مازندران و گلستان شدت خواهد یافت و طی این روز در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بارش طی روز چهارشنبه در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق ادامه خواهد داشت و روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: روز جمعه در سواحل دریای خزر، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و با توجه به پیش‌بینی وزش باد، انتظار می‌رود از اواسط امروز، به تدریج از غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرهای تهران و کرج کاهش می‌یابد؛ همچنین دریای خزر دوشنبه و سه‌شنبه و خلیج فارس از سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبار محلی، در صبح هوا ناسالم و اواسط روز وزش باد، با بیشینه ۲۰ و کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد، در بعضی ساعت‌ها هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۱۹ و کمینه ۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 707463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.