بلبرینگ چینی یا بلبرینگ ژاپنی؟

اگر به دنبال راهی برای شناخت بیشتر بلبرینگ هستید، ادامه این مقاله می‌تواند برای شما مفید واقع شود. پس کافیست محتوای زیر را دنبال کنید.

بلبرینگ چینی یا بلبرینگ ژاپنی؟ این سوالی است که اکثر مصرف‌کنندگان از ما می‌پرسند تا بتوانند محصولی به‌صرفه و اقتصادی خریداری کنند. در حقیقت خرید یک مارک باکیفیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که در وهله اول باید به آن توجه کنید. بهتر است در کنار کیفیت، به قیمت محصول هم توجه داشته باشید تا بتوانید بیشترین بهره را از کالای خود به دست آورید.

نحوه تشخیص بلبرینگ اصل

روش‌های متعددی برای تشخیص بلبرینگ اصل وجود دارد، لازم است در وهله اول از متخصصین و کارشناسان این حوزه که دانش علمی بالایی در این زمینه دارند سوال کنید و با مشورت با آنان، محصول خود را خریداری نمایید. اما بررسی چندین عامل اساسی و مهم می‌تواند به شما کمک کند بتوانید بلبرینگ اصل را تشخیص دهید. در اینجا مهم‌ترین راه‌های تشخیص این محصول آورده شده است:

1- بررسی نوع بسته‌بندی

اولین عامل در بررسی بلبرینگ چینی یا بلبرینگ ژاپنی ، تفاوت در نوع بسته‌بندی آن‌هاست. شکل ظاهری یک محصول اصیل و باکیفیت به راحتی از جنس تقلبی قابل تشخیص است. با توجه به اینکه امروزه مدل‌های فیک زیادی در بازار وجود دارد و به فروش می‌رسد، لذا انتخاب و بررسی نمونه اصل، کار سختی خواهد بود. اما نگران نباشید. با مشاهده شکل ظاهری و بسته‌بندی بلبرینگ خود، می‌توانید به آسانی آن را تشخیص دهید. ارزیابی جزئیات زیر بهترین راه برای تشخیص نمونه اصل از تقلبی است که در زیر عنوان شده است:

  • بررسی کیفیت محصول
  • بررسی رنگ بسته‌بندی
  • جنس محصول موردنظر
  • بررسی و چاپ مارک شرکت
  • حروف چاپ شده روی کارتن محصول
  • نوع و اندازه فونت به کار رفته در فرایند چاپ

2- تجربه کار کردن با بلبرینگ

مورد بعدی در نحوه تشخیص بلبرینگ اصل، تجربه کار کردن با آن بوده که می‌تواند بسیار راهگشا باشد. سعی کنید حتما نحوه حرکت دستگاه را بررسی داشته باشید تا به درستی بتوانید محصول خود را خریداری نمایید. با توجه به اینکه شما ساختار اصلی بلبرینگ را می‌شناسید و می‌دانید که از چه قطعاتی تشکیل شده، لذا با مشاهده ظاهری و بررسی جنس آن به آسانی این کار را انجام می‎دهید. از سوی دیگر باید بدانید که هر بلبرینگ دارای چه متریال، آلیاژ و ریخته‌گری است، با شناخت این موارد می‌توانید به درک درستی از نمونه اصل و فیک بلبرینگ برسید.

3- بررسی و استعلام از سایت شرکت سازنده محصول

همان‌طور که می‌دانید بیشتر شرکت‌های معتبر و شناخته شده در طراحی و ساخت بلبرینگ، دارای سایت مشخصی برای خرید و فروش محصول خود هستند، لذا سعی کنید با بررسی این سایت‌های معتبر و قابل اعتماد، از اصالت کالای خود مطمئن شوید و سپس خریداری نمایید.

4- بررسی و اسکن شناسه‌های چاپ شده روی بسته‌بندی

بیشتر بسته‌بندی‌های بلبرینگ، دارای بارکد معتبر و مشخصی هستند که با اسکن آن‌ها به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که آیا محصول شما اصل یا تقلبی است. با توجه به اینکه این فرایند روشی بسیار مطمئن نیست، اما می‌تواند در کنار سایر راهکارهای دیگر کمک‌دهنده باشد.

5- بررسی و انجام تست‌های آزمایشگاهی مثل CMM

اگر بخواهیم مهم‌ترین و قابل اعتمادترین روش ممکن را برای تشخیص بلبرینگ اصل معرفی کنیم، قطعا انجام تست‌های آزمایشگاهی مثل CMM بهترین گزینه خواهد بود. این روش با وجود اینکه بسیار پرهزینه است، اما به دلیل حساسیت‌های زیادی که دارد به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما نشان می‌دهد که محصول‌تان از اصالت بالایی برخوردار است یا خیر. در این فرایند آزمایشگاهی 3 تست اصلی صورت می‌گیرد:

  • ارزیابی میزان آلیاژهای به کار رفته در بلبرینگ
  • بررسی و اندازه‌گیری خطای دستگاه CMM
  • بررسی و اندازه‌گیری موادی چون کربن و فولاد در بلبرینگ

6- بررسی قیمت بلبرینگ

با توجه به اینکه در ساخت و طراحی بلبرینگ از قطعات بسیار باکیفیتی استفاده شده، لذا هزینه و قیمت آن هم بالطبع بالا خواهد بود. این دلیلی برای تشخیص نمونه اصل از فیک نیست، اما می‌تواند راهگشا باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به سایت مربوطه برای خرید محصول مراجعه کنید.

7- بررسی کاتالوگ محصول

مشاهده کاتالوگ‌هایی که توسط شرکت سازنده تولید می‌شوند، بهترین گواه برای تشخیص بلبرینگ اصل هستند. کاتالوگ خود را بررسی کرده و کدها را مشخص کنید. کدی که در کاتالوگ نوشته شده، روی محصول شما هم باید درج شده باشد.

بلبرینگ چینی یا بلبرینگ ژاپنی؟

تفاوت بلبرینگ چینی و ژاپنی

تفاوت بلبرینگ چینی و ژاپنی، در کیفیت آن‌ها بوده که لازم است بررسی کنید. در واقع بلبرینگ‌های تولید شده در کشور ژاپن کیفیت و اصالت بالاتری نسبت به چین دارند، اما در مقایسه با نمونه‌های اروپایی، در سطح پایین‌تری واقع شده‌اند.

  • بلبرینگ ژاپنی

در ساخت این محصول از مرغوب‌ترین متریال استفاده شده تا مصرف‌کنندگان با خیالی آسوده از آن در امور خود بهره‌مند شوند. علاوه بر کیفیت، گسترده‌بودن بلبرینگ، عامل دیگر در ارجحیت آن نسبت به نمونه‌های چینی است.

شناخته‌شده ترین مارک‌های ساخت بلبرینگ ژاپن در بازار ایران عبارتنداز:

  1. مارک کوکو
  2. مارک ان تی ان
  3. مارک ناچی
  4. مارک ان اس کا

معرفی بلبرینگ skf

شرکت skf یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه ساخت و طراحی بلبرینگ است. این شرکت توسط فردی به نام اسون وینگ راه‌اندازی شده که محصولات باکیفیت و مرغوبی را تولید می‌کنند. کشورهایی چون اتریش، برزیل، چین، فرانسه و آلمان با تلاش زیاد خود توانسته‌اند همان کیفیت بلبرینگ کشور سوئیس را طراحی و تولید کنند.

بلبرینگ‌های تولید شده در کشور سوئیس در صنایع مختلفی چون بافندگی و ریسندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از نمایندگی بلبرینگ skf، ایران است که با تلاش متخصصین وکارشناسان خود توانسته است محصولاتی مرغوب را در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با کیفیت بسیار عالی وارد بازار فروش کند.

سخن پایانی

در مجموع، بلبرینگ‌ها، یاتاقان‌هایی هستند که در ابعاد استاندارد طراحی شده وکاربردهای متنوعی را در برمی‌گیرند. این قطعات با برندهای مختلفی و در کشورهای گوناگون طراحی می‌شوند. بسته به نوع نیاز خود می‌توانید محصولی باکیفیت و با اصالت خریداری کرده و از آن استفاده نمایید. هم‌چنین اگر در تشخیص اصالت محصول خود شک دارید، می‎توانید از کارشناسان و متخصصین این حوزه که تجربه بالایی در این زمینه دارند کمک بخواهید. برای خرید بلبرینگ با کیفیت می‌توانید به فروشگاه ایمن رول مراجعه کرده تا محصولی مرغوب و قابل اعتماد خریداری کنید.

کد خبر 707451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.