ضرورت کاهش تلفات حوادث رانندگی در زمستان / بیشترین تصادفات در فصل تابستان رخ می‌دهد

رئیس پلیس راه کشور بر ضرورت کاهش آمار تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسن مؤمنی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی، بر ضرورت کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های کشور تاکید و اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که در زمستان سال گذشته نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۲۹ درصدی جانباختگان تصادفات رانندگی بودیم و در واقع در زمستان سال ۱۴۰۱، ۷۷۰ نفر بیشتر از زمستان سال ۱۴۰۰ در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه ۲۳ درصد از کل تصادفات رخ داده در سال ۱۴۰۱ در فصل زمستان رخ داده است، افزود: برابر آمارهای موجود، ۲۳ درصد از تصادفات در فصل بهار، ۲۸ درصد در فصل تابستان و ۲۶ درصد نیز در فصل پاییز رخ داده است.

رئیس پلیس راه کشور درباره استان‌های دارای بیشترین تصادفات رانندگی در فصل زمستان نیز گفت: بیشترین تصادفات در استان‌های خراسان جنوبی، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و کردستان رخ داده است و استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری کمترین تصادفات را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از تصادفات در پی نداشتن توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و سرعت و سبقت غیرمجاز رخ داده است، ادامه داد: همچنان فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها دارای بیشترین تصادفات رانندگی بوده و بیشترین تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است.

سردار مؤمنی با تاکید بر ضرورت تلاش برای کاهش جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: باید تمام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل و در راستای کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن اقدام کنند، امیدواریم که با اقدامات انجام شده در زمستان سال جاری شاهد کاهش وقوع تصادفات رانندگی و آمار جانباختگان ناشی از این تصادفات باشیم.

کد خبر 707278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.