نیروی کار با توجه به افق توسعه استان یزد پرورش یابد

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت تهیه هندسه بازار کار و نیروی کار استان یزد گفت: با توجه به افق توسعه در استان یزد، لازم است نیروی کار متناسب با شرایط اشتغال در استان پرورش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست با اعضای هیئت امنای کانون کارآفرینان برتر استان یزد با اشاره به اهمیت کارآفرینی در جوامع و به ویژه در استان یزد اظهار کرد: کانون کارآفرینان برتر رسمی استان به صورت تخصصی در زیست بوم کارآفرینی نقش‌آفرینی می‌کند که این اقدام شایسته تقدیر است.

وی ترویج کارآفرینی، کارآفرین‌پروری جوانان و آموزش مفاهیم کارآفرینی را حلقه‌های مفقوده این حوزه دانست و افزود: یکی از رسالت‌های کانون کارآفرینان برتر رسمی استان، جسارت‌دهی به جوانان جهت حرکت در مسیر درست و حمایت از آن‌ها است.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت تهیه هندسه بازار کار و نیروی کار استان توسط این کانون، ادامه داد: بر این اساس با توجه به افق توسعه استان، نیروی کار مورد نیاز مشخص و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

فاطمی با بیان اینکه حل مسئله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای امروز و فردای استان بسیار مهم است، گفت: کانون کارآفرینان برتر رسمی استان، می‌تواند کانون حل مسئله کار و اشتغال استان باشد.

وی در ادامه بر ارتباط‌گیری کانون کارآفرینان برتر استان با دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری استان جهت هدایت آن‌ها به حوزه کارآفرینی و نیز تهیه مدل‌های ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار تاکید کرد.

استاندار یزد همچنین با اشاره به اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم کارآفرینی و انواع مشاغل، بیان کرد: به منظور تحقق این مهم، هماهنگی‌های لازم با مجموعه آموزش و پرورش جهت حضور کارآفرینان در مدارس و ارائه اطلاعات لازم، صورت گیرد.

فاطمی در ادامه با بیان اینکه کانون کارآفرینان برتر رسمی استان باید در حوزه کارآفرینی مرجعیت پیدا کند، گفت: در این راستا همایشی با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران استان و تشکل‌های بخش خصوصی و کارآفرینان برگزار و شأن و فلسفه وجودی این کانون تبیین شود.

وی در همین راستا افزود: مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات این کانون، مکمل فعالیت سایر تشکل‌ها مرتبط با این حوزه خواهد بود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه سبک مدیریت اقتصادی و کسب و کار یزدی‌ها باید تکثیر شود، گفت: عزم، حزم، رزم و نظم اساس کسب و کار یزدی است.

فاطمی با بیان اینکه کسب و کار یزدی‌ها مبتنی بر ایمان، اعتقاد، قناعت، بهره‌وری و مردم‌داری است، افزود: کار مطالعاتی عمیق جهت شناسایی مدل‌های کسب و کار یزدی‌ها انجام و به نسل جدید منتقل شود.

کد خبر 707265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.